مقالات

ورود به سایت

  • ثبت نام

سیستم ایده آل پپ برای فتح لیگ قهرمانان

pep1.jpg

 FCBAVARIA.IR نوشته: فیل پیرسون

شاید خیلی از طرفداران بایرن سیستم 4 دفاعه را ترجیح دهند، اما در سال های گذشته این سیستم به قدر کافی مورد استفاده قرار گرفته؛ با نتایجی نه چندان ایده آل.اگر قدری بیشتر وارد جزئیات شویم و بررسی عمیق تری از بازی های سال های گذشته لیگ قهرمانان داشته باشیم، خواهیم فهمید نیاز به قدری خلاقیت و تلفیق در این ناحیه داریم، پیشنهاد من 3-4-3 است. چرا 3-4-3 ؟
چنانچه بخواهیم نظری به تیم های دیگر بیاندازیم، اکثر تیم ها یا بهتر است بگویم اغلب تیم ها از زنجیره دفاعی چهارنفره استفاده می کنند، ت:.7- قابلیت حفظ ساختار محکم دفاعی بالایی داشته باشند و در برابر حملات مقاوم تر باشنند ، اما بایرن مونیخ اغلب تیم ها نیست! و رقابت های امسال چون رقابت سال های پیش نیست. برای این گفته دو دلیل :/..جود دارد، به نظر من قرمزهای مونیخ می توانند از سیستم 3-4-3 منعطف گواردیولا در بازی های بزرگ هم بهره ببرند. ابتدا اینکه در بازی های بسیاری در لیگ از این سیستم استفاده کرده اند و در وهله دوم خاطره شکست برابر رئال مادرید هنوز به خوبی از خاطرمان نرفته. غیره ممکن ست نتیجه نهایی را فراموش کنیم.اما بایرن در دور رفت تقریباً بازی را به صورت کامل در اختیار داشت، مالکیت قاطع توپ و زمین، و بیشتر زمان بازی را در زمین حریف سپری کرد.تنها در ورود به یک سوم دفاعی و ایجاد خطرات حتمی گلزنی موفق نبود.قطعاً حریف اتوبوس پارک نکرده بود اما آنها در مهار ریبری و روبن دو بال کناری باییرن موفق بودند، در نتیجه تیم مجبور شد از دو دفاع کناری برای دور زدن دفاع حریف استفاده کند جایی که سمت چپ بایرن به پاشنه آشیل تیم بدل شد. استفاده از سیستم 4-2-3-1 چنانچه امتحانش را پس داده می تواند نتایجی به بار بیاورد، بایرن مالکیت توپ را در اختیار داشته باشد و منتظر فرصتی برای رخنه به دفاع حریف بماند.اما سیستم 3-4-3 این امکان رابه تیم می دهد که با سیستمی روان، پر انعطاف و غیر قابل پیش بینی به مصاف حریفان برود.در این سیستم سه مهاجم در زمین داریم، به علاوه دو هافبک کناری برای خلق موقعیت و سه دفاع که شامل دو دفاع مرکزی برای تخریب حملات حریف می شوند.

برخی اشکالات ممکن در این سیستم:
شاید 3-4-3 تنها راه حل نباشد، سه چیزی که عمدتاً به ذهن خوانندگان خطور می کند.
مورد اول: استفاده از فلیپ لام در پست هافبک راست، درصد ریسک بالایی دارد، کسی که برای سالها بهترین دفاع راست جهان بوده و با قدرت بالای خود در بازی خوانی، سرعتش در حمله و دفاع، سانترها و همچنین تکلهایش می تواند در پست گذشته خود بی رقیب باشد.اما همه این ها مربوط به گذشته است، زمان تغییر می کند، افکار، فوتبال و ایده ها هم همچنین...
مورد دوم: استفاده از ماریو گوتزه در پست هافبک چپ، کسی که قدرت دفاعی کمی دارد اما تصور می کنم بازی در کنار تیاگو آلکانتارا و همچنین داشتن داوید آلابا در پشت سرش می تواند مشکلات دفاعی اش را تا حدودی کاهش دهد.هر دوی این بازیکنان سرعت بالایی دارند، تیاگو آلکانتارا همچنین از قدرت بالایی در بازی خوانی و پاسکاری دارد. اگر این دو نفر در جناح چپ بتوانند گوتزه را پوشش دهند در یک سوم دفاعی حریف با وجود توماس مولر دفاع هیچ تیمی در امان نخواهد بود.
مورد سوم: عدم حضور فرانک ریبری ست، فرانک ریبری یکی از بهترین بازیکنان بایرن در دهه اخیر بوده و قطعاً کنار گذاشتن او کار سختی ست اما با وجود ترافیک شدید بازیکنان و انتخاب های محدود بعضی از بازیکنان مجبور به نیمکت نشینی خواهند بود و فرانک ریبری نیز از این قاعده مستثنی نیست، کسی که می تواند با تجربه و قدرت بالای خود نقش غیر قابل انکاری به عنوان یار جانشین ایفا کند و تعادل ها بر هم زند.

نقاط مثبت سیستم 3-4-3
اگر بایرن موفق به دفع ضد حملات شود ، با وجود داشتن سه مدافع در عقب و چهار هافبک در کلاس جهانی، و تیاگو آلکانتارا به عنوان هافبک دفاعی طراح . می تواند میانه میدان را از آن خود کند.و داشتن سه فروارد خطرناک که کار را برای هر تیمی سخت می کنند.آرین روبن، می تواند با حرکت های دینامیکی خود و همچنین حمایت باستین شواین اشتایگر و فلیپ لام در پشت سر توانایی برهم زدن هر دفاعی را خواهد داشت. لواندوفسکی به عنوان مهاجم هدف و مولر به عنوان پوشش دهنده او در پشت سر نقش عمده ای در تکمیل فاز حمله ای تیم خواهند داشت.همچنین برای هر مورد جانشین هایی هم وجود دارد؛ دانته و رافینیا برای دفاع، آلونسو و برنات برای مرکز میدان و فرانک ریبری برای فاز تهاجمی. مطمئناً استفاده از این سیستم خالی از ریسک نیست خصوصاً در دورهای بعد لیگ قهرمانان، اما 3-4-3 به بایرن مونیخ امکان استفاده از بهترین ترکیب و سرعت، عمق و بازی غیر قابل پیش بینی را خواهد داد. و باعث می شود رقبا به چیزی جز آنچه انتظارش را دارند اکتفا کنند، تاکتیک " عقب کشیدن و منتظر فرصت مناسب برای ضد حمله ماندن"



نظرات  

Heartland
+3 #1 Heartland 1393-12-10 01:17
kaveh munich
+5 #2 kaveh munich 1393-12-10 13:52
پایه این سیستم اینطوری که من فهمیدم تیاگوس ،خوب فعلا تیاگویی در کار نیست و وقتیم برگشت زمان میبره بعد از مصدومیت طولانی مدتش به آمادگی برسه...شاید اواخر فصل...
من از سیستم هجومی تیم تو بازی با کلن خوشم اومد...سمت چپ تیم با آلابا و گوتزه و ریبری بعد از مدتها عالی بود و از اون سمت زیاد حمله کردیم و یه باری از رو دوش روبن برداشتیم...از سمت راست هم اگه لام باشه و مولر و روبن تو حمله فکر میکنم خیلی خوب باشیم و پشت سر اینام شواینی...

اما تو دفاع همچنان ضعف داشتیم ...
Cuterpillar
+4 #3 Cuterpillar 1393-12-10 18:20
من حس میکنم تاکتیک باید باتوجه به حریف بکار گرفته بشه نمیشه جلوی رعال و بارسا دقیقا یه جور بازی کرد
من فکر میکنم واسه تیمهای سریع مثه رعال باید ازین ترکیب استفاده کرد
نویر
آلابا بواتنگ لام
آلونسو
شواینی تیاگو
ریبری مولر/گوتزه روبن
لواندوفسکی
و واسه تیمهایی که دفاع مطلق نمیکنن میتونیم شواینی یا آلونسو رو کنار بزاریم و همزمان مولر و گوتزه رو بازی بدیم
من کلا طرفدار دادن آزادی عمل به روبن هستم و معتقدم جابجایی های روبن ریبری هر تیمی رو میتونه کلافه کنه
یادمه زمان هاینکس هم تو بازیهایی که کار گره میخورد هردو به یه سمت میومدن یا جاشون رو عوض میکردن
بتیرن نیاز داره به تغییرات گسترده در جریان بازی که نشه راحت واسش مشکل ایجاد کرد
FC Hollywood
+3 #4 FC Hollywood 1393-12-10 19:23
ولی من سیستم 4.1.4.1 رو بیشتر می پسندم تا 3.4.3
با وجود این سیستم دفاع 4 نفرست که امنیت بیشتری از ضد حمله خوردن برخورداریم و تعادل بین دفاع و حمله بیشتر میشه و هم اینکه میتونیم رو ضدحملاتم برنامه ریزی کرد
کان مقدس
+2 #5 کان مقدس 1393-12-10 20:55
ممنون فرید جون
منم میگم باید متناسب با هر تیمی سیستم چیده بشه.
خصوصا تو مراحل حذفی که یک اشتباه تموم کنندست باید جلو تیمهای تهاجمی،میانه میدان و خط دفاعی محکم بسته بشه.
SaeedEminem2
0 #6 SaeedEminem2 1393-12-11 00:19
جایی که باید بیشتر به دفاع اهمیت بده می خواد 3 دفاع بذاره؟ حتما قهرمان می شیم حتما !
Heartland
+2 #7 Heartland 1393-12-11 04:43
خدمت دوستان عرض شود تمام این سیستم ها و چیدمان ها چیزی جز مفروضات نویسندگان سایت www.bayerncentral.com/
نیست چنانچه هفته گذشته مقاله ای تحت عنوان "4-2-3-1 سیستم ایده آل پپ برای فتح جام قهرمانان" به قلم میشائیل مانگر منتشر شده بود و این مقاله فیل پیرسون هم به نوعی گمانه زنی های ایشون برای ادامه فصله، اما قطعاً فاصله تئوری تا عمل میلیون ها سال نوری باهمه! مطمئناً هیچ سیستمی خالی از عیب نیست اما به نظر حقیر حضور همزمان فلیپ لام ، داوید آلابا و همچنین باستین شواین اشتایگر در میانه میدان و همچنین دفاع می تونه تا حدود زیادی شرایط ایده آل مورد نظر پپ گواردیولا رو برآورده کنه. همچنین در فاز تهاجمی با حضور روبن، لواندوفسکی، مولر، گوتزه و ریبری تقریباً همه چیز تضمین شده ست؛ تنها نقطه مبهم و نگران کننده وضعیت تیاگو آلکانتارا ست که می تونه با خلاقیت، سرعت و تکنیک بالای خودش تا حدود زیادی ضعف بایرن در بازی سازی و همچنین خلق موقعیت رو حل کنه.
اینم سیستم مورد نظر میشائیل مانگر.
R e z A
+1 #8 R e z A 1393-12-11 13:38
من 4-2-3-1 رو ترجیح میدم
مارتینز جلوی دفاع نفره، و کمی جلوتر از خاوی شواینی
انصافا بهترین تخریب کننده بازی و بهترین بازی خوان حریف رو داریم تو تیممون، ولی این مرتیکه فقط به سوگلی هاش میخواد بازی بده
R e z A
+1 #9 R e z A 1393-12-11 13:39
کاش افنبرگ مربی این تیممون بود
MOHAMMAD 13
+2 #10 MOHAMMAD 13 1393-12-11 15:42
با تشکر زیاد از فرید عزیز بابت این مقاله

منم ترکیب مورد نظرمو میگم
----------نویر
آلابا-بن عطیه-بواتنگ-لام
----مارتینز---شواینی
روبن-----مولر-----ریبری
------لواندوفسکی

البته این ترکیب برای 1 ماه دیگه خوبه که همه مصدومامون برمیگردن
ارسلان
+1 #11 ارسلان 1393-12-11 16:23
با تشکر از همه عزیزان. من معتقدم باید دفاع چهار نفره باشه و آلونسو هم اصلا بازی نکنه و در ضمن مارتینز هم میتونه به تیم کمک کنه اما گواردیولا بعید میدونم بتونه بایرن را قهرمان کنه
Heartland
0 #12 Heartland 1393-12-13 16:17
بحثش اینجا جالب نیست اما همیشه از طرفدارای دمدمی مزاج متنفر بودم و هستم! سالی که هینکس سه گانه رو به دست آورد بازخورد طرفدارا کامل تو ذهنمه- دوستان حتی الانم می تونن برن تو آرشیوها ببینن- جزمعدودی طرفدار خاص بایرن دوستان لطف داشتن و ضد و نقیض می گفتن و در پایان فصل به به و چه چه و دون هینکس کبیر!!! حتی تصور منفی هم به نمی تونه جالب باشه چه برسه به یقین! خوشحال می شم این دوستانو در پایان فصل ببینم.و گفتگوی دوستانه ای باهاشون داشته باشم. :3:
کان مقدس
0 #13 کان مقدس 1393-12-13 21:39
دقیقا فرید جون.90% همونایی که به به و چه چه میکردن پشت هینکس،بعد باخت به باته و باخت به گلادبا لقب پیرمرد نفهم رو بهش داده بودن.


ارسال دیدگاه تنها برای کاربران مجاز است! 

برای عضویت در سایت کلیک کنید!

نظرسنجی

از عملکرد باشگاه در پنجره زمستانی رضایت دارید؟

بله - 37.9%
خیر - 62.1%

نتیجه دیدار اخیر آلمان

23-03-2024 23:15 - دوستانه 2024
فرانسه 0 : 2 آلمان

نتیجه دیدار قبلی بایرن

16-03-2024 18:00 - هفته بیست و ششم
دارمشتات 2 : 5 بایرن مونیخ

ورود اعضا

جدول بوندسلیگا در فصل 2023/24

تیم
بازی برد باخت امتیاز
1
بایر لورکوزن
بایر لورکوزن 26 22 0 70
2
بایرن مونیخ
بایرن مونیخ 26 19 4 60
3
اشتوتگارت
اشتوتگارت 26 18 6 56
4
دورتموند
دورتموند 26 14 4 50
5
لایپزیک
لایپزیک 26 15 7 49
6
فرانکفورت
فرانکفورت 26 10 6 40
7
آگزبورگ
آگزبورگ 26 9 9 35

بایرن در فصل 2023-24

کاربران آنلاین

هیچ

آمار سایت

کاربران
1268
مطالب
10900
  • ما 133 مهمان و 0 عضو آنلاین داریم

بازدید کنندگان

29759247

درباره سایت

کانون رسمی هواداران بایرن مونیخ در تاریخ 20 شهریور 1392 با هدف ایجاد فضایی پر نشاط و صمیمی برای گرد هم آوردن تمامی دوستداران و هواداران باشگاه بایرن مونیخ و فوتبال آلمان تاسیس شد. از این کانون رسمی با نام اختصاری “اف سی باواریا” یاد می‌شود.
با مدیریت و سردبیری سید علی قره‌زاده