مقالات

ورود به سایت

  • ثبت نام

بررسی سیستم دفاعی بایرن برابر بارسا

ldvu_ceys3imw8aahmpo.jpg

 FCBAVARIA.IR- یک سال پیش در چنین روزهایی پس از شکست پپ گواردیولا در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در مطلبی تحت عنوان "گواردیولا و مشکلات درونی اش" به معقوله تلاش بیش از اندازه و اغراق آمیز این سرمربی در جهت ایجاد تفاوت های فاحش تاکتیکی در تیمش نسبت به بایرن یوپ هاینکس تاکید کرده بودم. اینکه پپ علاقه دارد برچسب جداگانه ای روی افکارش بزند و با چینش ها و تصمیمات تاکتیکی منحصر به فرد رخ نمایی کند. 1 سال از شکست سنگین برابر مادرید گذشته اما پپ گواردیولا همچنان تغییر جدی نکرده است. جیمی ردنپ اصل مطلب را در رابطه با گواردیولا بیان می کند: " گواردیولا مربی بزرگی است اما در بایرن او بیش از اندازه سعی می کند فریبنده و متفاوت باشد." مشکل همین جاست، جایی که گواردیولا اغراق آمیر قصد دارد خودش را متفاوت جلوه دهد. لاین آپ ابتدایی بازی برابر بارسا که بیرون آمد، سیستم کلی بایرن 3-3-4 بود اما با آغاز بازی گواردیولا همه را سورپرایز کرد. مونیخ عملا 3-4-3 طراحی شده بود آن هم با چینش هایی منحصر به فرد!! رافینیا مدافع کناری تیم به عنوان یکی از 3 مدافع مرکزی در کنار بواتنگ و بن عطیه انجام وظیفه می کرد. تیاگو در سمت راست خط میانی قرار گرفته بود تا فیلیپ لام مجددا در مرکز زمین انجام وظیفه کند. باستین شواین اشتایگر نیز شعاع حرکتش اش به شدت چسبیده به سرخیو بوسکتس به نظر می رسید!! 3-4-3 سیستمی است که گواردیولا همواره ثابت کرده ارادت خاصی نسبت به آن دارد. بایرن او امسال بارها با این سیستم به میدان رفته و حتی پیش از آن او شکل و شمایلی از این سیستم را نیز در بارسلونا به کار گرفته بود. 3-4-3 سیستمی است که به علت انعطاف پذیری بالا امکان جا به جایی های متعدد در خط میانی و حمله را به وجود می آورد و همین عامل یکی از مهم ترین دلایل ارادت پپ به آن است. با این حال یک تئوری کلی در میان تاکتیک نویسان رواج دارد و آن هم این است که 3-4-3 به علت محدودیت های تدافعی بهترین گزینه برای صف آرایی برابر سیستم 3-3-4 نمی تواند باشد.گواردیولا اما تیمش را با همین سیستم راهی میدان کرد تا با وجود لاین آپ ابتدای بازی تمامی کارشناسان را سورپرایز کند: اینکه او تصمیم گرفته بود در عقب زمین نفر به نفر در برابر مثلث مخوف و وحشتناک msn صف آرایی کند.


با این حال طولی نکشید که گواردیولا بر حجم و وسعت سورپرایزی اش افزود!! 20 دقیقه تنها از جریان بازی گذشته بود که ناگهان سرمربی اسپانیایی تصمیم گرفت به 2-4-4 سویچ کند. 2 نفوذ خطرناک لوئیس سوارز پپ را بر این داشت تا وضعیت دفاعی تیمش را سر و سامان دهد. رافینیا مجددا به پست واقع گرایانه اش باز گشت و برنات نیز یک خط به عقب آمد تا بایرن به 4 مدافع سویچ کرده باشد. پپ اولین اشتباه تاکتیکی خودش را در همان 20 دقیقه نخست فریاد زد. این اتفاق به هیچ عنوان یک مسئله عادی محسوب نمی شود. اینکه مربی در ابعاد پپ گواردیولا در رقابتی چنین مهم در حد و اندازه های نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا پس از 20 دقیقه اندیشه های تاکتیکی ابتدای بازی اش را تغییر می دهد، معانی فوق العاده زیادی دارد. شاید بهترین جملات برای وصف این اتفاق را جیمی کرگر بیان کرده باشد:" فوق العاده شگفت انگیز است. بسیار دشوار است که گواردیولا را مربی ضعیفی تصور کنیم چرا که او یکی از بهترین های دنیا محسوب می شود اما برای من روش بازی ابتدایی او غیر قابل باور است."



با این حال پپ پس از تغییر سیستم تیمش شرایط بهتری را سپری کرد. بایرن با 8 نفر به خوبی تجمع دفاعی داشت تا مانع از فضاسازی برای مثلث مخوف بارسا شود. نتیجه 0-0 گرچه نتیجه رویایی در خانه حریف محسوب نمی شد اما دست کم ابتکار عمل را نیز از دست گواردیولا خارج نمی کرد. با این حال فاجعه اصلی در 15 دقیقه پایانی رخ داد. جایی که لئو مسی با یک شوت از راه دور گره کار را باز کرد تا بارسا پیش بیفتد. همیشه روی این نکته تاکید داشتم که پپ گواردیولا از لحاظ توانایی های ذهنی و روانی ضعف های جدی دارد. او بهترین سرمربی دنیا برای مدیریت بحران نیست. زمانی که در موضع ضعف قرار می گیرد، آپشن های زیادی برای ارائه ندارد. سال گذشته در نیمه اول دیدار برگشت برابر رئال پس از گل اول، تیمش از هم پاشید و 2 گل دیگر نیز دریافت کرد تا در همان 45 دقیقه نخست نسخه اش پیچیده شده باشد. امسال نیز پس از گل اول مسی در حالی که بایرن می توانست با نتیجه 1-0 درهای امیدواری را باز نگه دارد، باز هم از هم پاشید. این از هم پاشیدن به هیچ عنوان مسئله کوچکی محسوب نمی شود و ریشه در توانایی های محدود ذهنی سرمربی دارد که نتوانسته قدرت مدیریت شرایط بازی را در لحظات بحرانی و کلیدی در تیمش نهادینه کند. اینکه این اتفاق 2 سال پیاپی رخ می دهد، به خوبی نشان از عمق فاجعه است.


پپ گواردیولا سرمربی بد شانسی است. اینکه او در حساس ترین نقطه فصل 2 سوپر استار اصلی اش را در اختیار ندارد، اوج بد شانسی است. اما اینکه تمامی دلایل ناکامی و تحقیر مجدد بایرن در اروپا را در همین عامل خلاصه کنیم، اوج سطحی نگری و ساده اندیشی خواهد بود. غیبت «روبری» هیچ دخلی به شکست تاکتیکی گواردیولا در همان 20 دقیقه ابتدایی بازی نداشت. ایضا نبود ریبری و روبن باز هم هیچ ارتباطی به ضعف های ذهنی بایرن گواردیولا نمی تواند داشته باشد. اینکه پپ قصد ندارد از اشتباهاتش درس بگیرد نیز ربطی به نبود «روبری» ندارد. 2 گانه داخلی سال گذشته گواردیولا امسال به احتمال فراوان تنها به یک بوندس لیگا تبدیل خواهد شد. فتح عناوین داخلی برای بایرنی که تا پیش از آن تیمی 3 گانه محسوب می شد به هیچ عنوان نمی تواند افتخاری نوبرانه باشد. به خصوص اینکه هواداران این تیم آلمانی مدعی داشتن یکی از طلایی ترین نسل های تاریخ باشگاه نیز هستند. بایرن پپ گواردیولا در طی 2 سال اخیر نکته ها و گفتنی های زیادی داشته است. از مسائل حاشیه ای تا نحوه کنترل گواردیولا بر تیم گرفته تا مسائل فنی و تاکتیکی در بازی های کلیدی.با این حال اما شاید بهترین وصف برای عملکرد 2 ساله گواردیولا در بایرن را بتوان در جمله گابریله مارکوتی ابر فوتبال نویس معروف جست و جو کرد:" پپ گواردیولا در بایرن می خواهد زیادی باهوش باشد." معادل فارسی تصمیمات و رفتار های گوناگون پپ گواردیولا در 2 سال اخیر شاید کلمه «حشو» باشد. حشو را به شدت می شد در تمامی تصمیمات و رفتارهای تاکتیکی وی در همین تک بازی مقابل بارسلونا جست و جو کرد. به نظر می رسد گواردیولا اصولا میانه خوبی با درس گرفتن از اشتباهات گذشته ندارد...

نظرات  

محمد کریمی
+6 #1 محمد کریمی 1394-02-18 09:46
سعید متن خیلی خوبی بود ممنون از زحمتی که بابت ترجمه و نوشتنش کشیدی.
گذشته از نقد تخصصی بالا منم که یه هوادار عادیم یه چیزایی دیدم که می خوام بگم.
میگفتن دلیل موفققیت یوپ هاینکس مجبور کردن روبن و ریبری به شزکت توی کارای تدافعی بوده چیزی که اوجش رو توی بازی بارسا و یووه دیدیم جایی که ریبری توپ از مسی میگرفت یا توپ گیری بی نظیره مانژو جلوی یووه توی بازیه رفت.
ولی چهارشنبه شب همچین چیزی ندیدم،گذشته از گوتزه که میلی به کارای تدافعی نداره لواندوفسکی و مولر هم حضور موثری در جلوگیری از حملات بارسا نداشتن. حتی لام به عنوان یه مدافع که به وسط زمین منتقل شده بود چیزه خاصی رو نکرد.
یادمه تاکتیک بایرن حرکت مدافع های کناری و پاس به وینگرا و بعدش حرکت بدون توپ تا نزدیک نقطه کرنر بود که اگه وینگر شرایط شوت زدن پیدا نکرد با پاس به دفاع کناری شرایط سانتر و ایجاد موقعیت داشته باشه،بازم امسال اینو خیلی کم دیدم یعنی به صورت جدی فقط توی بازیه برگشت با پرتو دیدم.
تیم یوپ جلوی بارسا با حضور شواینی و ماتینز مانع شکل گیری حرکت تیمی بارسا شد و خیلی هم موفق بود ولی چهارشنبه شب شواینی و الونسو و لام خیلی موفق نبودن.
از اینا گذشته از فرم بازیه بایرن بعد گل معلوم بود پپ تیم نفرستاده که به باخت ۱_۰ راضی باشه و حمله بی هدف و ریسکی بعد از گل نه تنها برای بایرن گلی در پی نداشت بلکه باعث سنگین تر شدن نتیجه شد.
و اخرین حرف اینکه بارسا تیمیه که سه تا فروارده فوق العاده تکنیکی و خطرناک داره و شاید ریسک اصلی همین بازی سازی از خط دفاع بود و چه بسا اگه بایرن با شروع مجدد بلند بازیو شزوع می کرد گل اولم دریافت نمی کرد،به هر حال ما باختیم اونم با نبوغ گرانترین مربی دنیا.
mohammadamin
+4 #2 mohammadamin 1394-02-18 10:19
جالب بود.ممنون
MOHAMMAD 13
+5 #3 MOHAMMAD 13 1394-02-18 10:35
تیم از نظر تاکتیکی قطعا بد بود و انگار مربی هدف خاصی برای بازیکنا تعریف نکرده بود.
پپ خودش هم گفته که ما مالکیت توپ رو میخواستیم که جلو بارسا غیر ممکن بود.این یعنی چی؟؟یعنی پپ یه هدفی رو برای تیم تعریف کرده بوده که خودشم میدونسته بهش نمیرسه.
ما اگه تا دقیقه 75 گل نخوردیم فقط و فقط بخاطر نویر بود.وگرنه پپ اصلا دفاعی بازی نکرد و اونا هروقت میومدن روی دروازه ما یه خطر جدی ایجاد میکردن.
اگه بجز نویر هرکس دیگه ای بود به نیمه نرسیده 4تا خورده بودیم.
خلاصه پپ نه روی دفاع کردن تاکید داشت نه روی حمله کردن فقط فقط میخواست حفظ توپ کنه چیزی که خودشم میدونست نمیشه.
SaeedEminem2
+2 #4 SaeedEminem2 1394-02-18 12:18
البته دوستان این متن رو تو انجمن گذاشته بودن و چون جالب بود گفتم اینجا هم بذاریمش، ترجمه از ما نیست
یادتون میاد که آنجلوتی با 6 نفر روبری رو گرفته بود، هرکدومشون 3 نفر که کاملا هم موفق بود. مربی ما واسه مسی نیمار سوارز کلا 3 نفر گذاشته !
اوایل اینو قبول نداشتم، یا دلم می خواست که قبولش نکنم ولی الان یقین دارم که با چشم موش آزمایشگاهی بهمون نگاه می کنه
یه بنده خدای بایرنی
+2 #5 یه بنده خدای بایرنی 1394-02-18 12:21
قبول دارم
کوروش
+3 #6 کوروش 1394-02-18 12:34
متن بسیار جالب و واقع گرایانه ای بود ؛ ضمن اینکه به نظر من جدا از اشتباه تاکتیکی ابتدای بازی ؛ اینکه چرا در حد فاصل دقایق 60 به بعد بازی با داشتن بازیکنی مثل مارتینز و حتی دانته که میتوانستند نیروی تازه ای به تیم تزریق کنند و جای تیاگو یا رافینیا و حتی لوا را پر کنند و مانع از حستگی بیش از حد سایر بازیکنان شوند تیز از دیگر اشتباهات جناب پپ بود . بیرون کشیدن مولر به همان اندازه اشتباه بود که نگه داشتن لوا در زمین . به هر حال به امید بازی برگشت میمانیم ؛ هرچند بسیار مشکل است . به امید صعود به برلین .
SaeedEminem2
+2 #7 SaeedEminem2 1394-02-18 12:50
اینم یه رکورد دیگه واسه آقای پپ که کار بایرن تو دور رفت یه سره بشه که عملا رئیس باشگاه بیاد بگه شانس چندانی نداریم. دوران کلینزمن تیم بی بازیکن بود اما واقعا یادم نمیاد بایرن با داشتن بازیکن های خوب تا حالا کارش تو بازی رفت یه سره شده باشه

در مورد صحبت های سامر و رومنیگه هم قبلا توضیح دادم، تیم کوک و بقیه رئسای اپل هزاران بار گفتن گوشی باید تو دست جا بگیره و بشه یک دستی باهاش کار کرد و دو برابر اون فبلت های سامسونگ رو مسخره کردن. امسال چی شد؟ خودشون اومدن آیفون در همون سایز زدن ! مدیر عامل یه فرد حقوقی حساب می شه و صحبت هاش مثل یه رئیس جمهور باید حساب شده باشه، مثلا اوباما میاد می گه تا الان داعش دسته کم گرفته شده بود ! به جمله بندی دقت کنین. نمی گه ما دسته کمشون گرفتیم چون این جمله عملا اعتراف به قسور و کوتاهی خودشه
حالا رئسای شرکت جهانی و بزرگ بایرن مونیخ اگه بیان بگن انتخاب گواردیولا اشتباه بوده چی می شه؟ اولا سهام این شرکت تو بورس به شدت افت می کنه و از اعتبار برند کم می شه، دوما اینا که مادام العمر مسئول نیستن، سال به سال اجلاس و رای گیری دارن، اگه بیاد همچین اعترافی کنه خب امکان نداره هیئت مدیره تو اجلاس بعدی بهش رای بده و باید بره غاز بچرونه ! منم بودم همچین اعترافی نمی کردم. عملا مجبوره که تعریف کنه چون هر صحبتی غیر از این معنی نارضایتی و اعتراف به اشتباه رو می ده

اما این در رسانه هاست. پشت صحنه چی؟ واقعا فکر می کنین تو دلشون از این وضع راضین؟ الان نظر کان افنبرگ ماتیوس شول و بقیه اسطوره های تیم در مورد نتایج گواردیولا چیه؟ اونا هم مدل سامر به به و چه چه کردن؟
حرف راستو فقط باید از بکن بائر شنید چون عملا مسئولیتی نداره و حرفش بار حقوقی نداره و از طرفی از همه به تیم و رئسای تیم نزدیک تره، بکن بائر عملا زبان غیر رسمی بایرنه و هرچی می گه در اصل صحبت های رومنیگه و هوفنره. آیا بکن بائر هم به به و چه چه کرده؟ !
Nimaking
+3 #8 Nimaking 1394-02-18 13:36
مقاله خوبی بود ممنون :44:
arash
+2 #9 arash 1394-02-18 15:38
عالی بود سعید لذت بردم که یک بار یک کارشناسم حرف دل ما رو زد
حسین677
+2 #10 حسین677 1394-02-18 15:44
اوایل که گواردیولا اومد من گفتم اگه میخواد موفق باشه باید به فلسفه بایرن احترام بذاره.در فصل های گذشته تیمی جلوی بایرن بازیش نمیگرفت به عبارتی بایرن بازی تیم مقابل رو خراب میکرد و کم کم بازی خودش رو دیکته میکرد.یه چیزی که طرفدارا رو بیشتر باید ناراحت کنه اینه که افت بایرن مساوی افت تیم ملی المانه.مدیران بایرن تصمیمات شون نباید فقط در حد باشگاهی باشه باید ملی فکر کنن چون بایرن پشتوانه اصلی تیم ملی المان.
فردین
+1 #11 فردین 1394-02-18 17:56
به دوستام فردا چه جوابی بدم
تو کل مدرسه فقط من طرفدار دوآتیشه بایرنم
بقیه بارسایی
کان مقدس
0 #12 کان مقدس 1394-02-18 18:45
تنها بخشی که باش موافقم بعد دریافت گل بود که هیچ لزومی نداشت اونجوری وا بدیم.حتی 2-0 هم نتیجه ی خوبی بود.
100 بار خلاه بازی رو نگاه کردم.
وقتی مسی و سوارز نیمار یکیشون صاحب توپ میشد،چند نفر میریختن رو سرش،که بارها و بارها فردوسی پور میگفت کار گره خورده و ازین حرفا.

این طبیعیه هرکی دلایلی رو رو کنه که باب میل خودش باشه.
کاملا طبیعیه
آقای خاص
+2 #13 آقای خاص 1394-02-18 19:47
به نقل از فردین:
به دوستام فردا چه جوابی بدم
تو کل مدرسه فقط من طرفدار دوآتیشه بایرنم
بقیه بارسایی

داداشتو دوستات بارسایی هستن ولی من هر چهارتا کمکم بارسایی هستن و دیروز سر تمرین کچلم کردن به هر حال هم دردیم بگو بایرن رو نبردید شبیه سازی شدش رو بردید بگوخب (آقای خاص ایران)
فردین
+2 #14 فردین 1394-02-18 20:14
به نقل از آقای خاص:
به نقل از فردین:
به دوستام فردا چه جوابی بدم
تو کل مدرسه فقط من طرفدار دوآتیشه بایرنم
بقیه بارسایی

داداشتو دوستات بارسایی هستن ولی من هر چهارتا کمکم بارسایی هستن و دیروز سر تمرین کچلم کردن به هر حال هم دردیم بگو بایرن رو نبردید شبیه سازی شدش رو بردید بگوخب (آقای خاص ایران)

تا همین الانشم کل فامیل نابودم کردن
بهشون میگم این بازی برگشتم داره .
یعنی میشه تو برگشت با آبرو بازی کنیم؟یعنی میشه پپ رو بندازن بیرون لااقل واسه سال دیگه امید داشته باشیم!!!
SaeedEminem2
+1 #15 SaeedEminem2 1394-02-18 20:25
جالبه که بعضی ها به بازی برگشت امید دارن. فقط یادتون بیاد پارسال اونم با ترکیب کامل و در حالی که فقط یک گل لازم داشتیم، وقتی دقیقه 10 بازی یه گل خوردیم تیم چه طوری از هم پاشید !
این بازی هم می بازیم و اگه می خوایم آبرو ریزی شدیدتر نشه باید بازم فقط دفاع کنیم
کلوزه
0 #16 کلوزه 1394-02-18 21:57
داداشتو دوستات بارسایی هستن ولی من هر چهارتا کمکم بارسایی هستن و دیروز سر تمرین کچلم کردن به هر حال هم دردیم بگو بایرن رو نبردید شبیه سازی شدش رو بردید بگوخب (آقای خاص ایران)
رفیق این آقای خاص کیه ؟
نه جدا
:4:
FC Hollywood
+1 #17 FC Hollywood 1394-02-18 22:27
واقعا حیف شد اگر برنات جوانی نمیکرد بجای دریبل زنی توپ و ارسال میکرد بارسا عمرا میتونست دروازمون رو باز کنه وگرنه تاکتیکشون تو دیوار بود
بارسا فقط رو خلاقیت مسی تونست به گل برسه همین هیچ دیگه ای نداشتن
آقای خاص
+1 #18 آقای خاص 1394-02-18 22:27
به نقل از کلوزه:

داداشتو دوستات بارسایی هستن ولی من هر چهارتا کمکم بارسایی هستن و دیروز سر تمرین کچلم کردن به هر حال هم دردیم بگو بایرن رو نبردید شبیه سازی شدش رو بردید بگوخب (آقای خاص ایران)
رفیق این آقای خاص کیه ؟
نه جدا
:4:
منم دیگه
محمد محمد
+1 #19 محمد محمد 1394-02-19 04:01
من طرفدار بارسلونا هستم. ولی چون گواردیولا رو دوست دارم فعلا طرفدار بایرن هستم.
به نظر من کار گواردیولا درست بود و من و شما و نه هیچ کارشناسی نمی تونه در مورد سیستم بازی نظر بده چون فقط مربی مشکلات درونی رو می دونه
گواردیولا با توجه به شرایطی که بایرن داشت این تصمیم رو گرفت. این نقد شما که احتملا قسمتی هم ترجمه هست یک طرفه است.
این نقد می خواد این رو ثابت کنه که نبود دو بازیکن کلیدی نقشی در باخت بایرن نداره و صددرصد به نظر من باخت بایرن به دلیل نبود این دو بازیکن کلیدی است.
اگر همین بارسلونا مسی و یک بازیکن کلیدی دیگر به انتخاب شما رو نداشت هیچ کاری در مقابل بایرن نمی تونست انجام بده.
در مورد سیستم این رو اشاره کنم که گواردیولا می خواست ببینه می شه بدون دو بازیکن اصلی با همون سیستم در مقابل بارسلونا بازی کنه یا نه (چون به گل احتیاج داشت و از طرفی نباید اجازه می داد بارسلونا جلو بکشه) و قبلا هم با بازیکن ها قرار گذاشته بود که اگه نشد سیستم رو عوض می کنه. اصلا شما فکر کن که اگه قبل بازی این تاکتیک رو تمرین نکرده بود چه جوری در بازی می تونست تاکتیک رو عوض کنه.
شما که می گید تاکتیک 20 دقیقه اول اشتباه بود و اون رو به باخت بایرن ربط می دید باید توجه داشته باشید که اگه بایرن در همون 20 دقیقه اول 2 گل می خورد حق با شما بود و البته گواردیولا هم می دونست 15 تا 20 دقیقه می کشه تا حریف بتونه تاکتیک بایرن رو بخونه.
با توجه با شخصیت کاریزماتیک بکن بائر که اهل چاپلوسی نیست و قبلا هم از گواردیولا انتقاد کرده باید بگم بهترین تحلیل رو بکن بائر کرد که گفت:
«بایرن به اشتباهات بازیکنانش باخت»
و اگر به اشتباهات مربی می باخت حتما این رو می گفت و باکی نداشت.
و به نظرمن یکی از دلایل دیگر این بود که اون انگیزه ای که بارسلونایی ها داشتند (بعد از باخت 7 بر صفر و رقابت مسی با رونالدو در کسب توپ طلا) بایرنی ها نداشتند و نمونش خنده های بعد از بازی بعضی از بازیکنان بایرن است.
در ضمن من خودم دوست دارم بارسلونا ببره ولی دوست هم ندارم گواردیولا ببازه ولی عملا یکیش قابل انجامه
خلاصه بین دو راهی گیر کردم


ارسال دیدگاه تنها برای کاربران مجاز است! 

برای عضویت در سایت کلیک کنید!

نظرسنجی

موافق ماندن توخل در بایرن هستید؟

نتیجه دیدار اخیر آلمان

26-03-2024 23:15 - دوستانه 2024
آلمان 2 : 1 هلند

نتیجه دیدار قبلی بایرن

18-05-2024 17:00 - هفته سی و چهارم
هوفنهایم 4 : 2 بایرن مونیخ

ورود اعضا

جدول بوندسلیگا در فصل 2023/24

تیم
بازی برد باخت امتیاز
1
بایر لورکوزن
بایر لورکوزن 33 27 0 87
2
بایرن مونیخ
بایرن مونیخ 34 23 8 72
3
اشتوتگارت
اشتوتگارت 33 22 7 70
4
لایپزیک
لایپزیک 33 19 7 64
5
دورتموند
دورتموند 33 17 7 60
6
فرانکفورت
فرانکفورت 33 11 9 46
7
هوفنهایم
هوفنهایم 34 13 14 46

بایرن در فصل 2023-24

کاربران آنلاین

آمار سایت

کاربران
1295
مطالب
11094
  • ما 272 مهمان و 2 عضو آنلاین داریم

بازدید کنندگان

31086697

درباره سایت

کانون رسمی هواداران بایرن مونیخ در تاریخ 20 شهریور 1392 با هدف ایجاد فضایی پر نشاط و صمیمی برای گرد هم آوردن تمامی دوستداران و هواداران باشگاه بایرن مونیخ و فوتبال آلمان تاسیس شد. از این کانون رسمی با نام اختصاری “اف سی باواریا” یاد می‌شود.
با مدیریت و سردبیری سید علی قره‌زاده