مقالات

ورود به سایت

  • ثبت نام

بررسی دلایل افت بایرن در فصل جاری

fcbayern-wolfsburg-2017-variant640x360.jpg

FCBAVARIA.IR- اف سی بایرن در فصل جاری روند پر نوسانی داشته و نتوانسته رضایت کامل هواداران را به دست آورد. برخی از هواداران سیاست خاص مدیران تیم در جذب بازیکن را عامل اصلی روند پر نوسان اخیر می دانند، برخی ضعف مربی و تعدادی نیز عملکرد نامناسب بازیکنان. اما به راستی عوامل نمایش نه چندان درخور بایرن در روزهای اخیر چیست؟

اگرچه بایرن تا هفته ششم بوندسلیگا تنها دو گل کمتر از مدت مشابه در فصل قبل زده ولی مشخصا خطوط هافبک و حمله تیم روزهای درخشانی را سپری نمی کند، در خط دفاع و دروازه اما وضعیت کاملا متفاوت است. بایرن در شش بازی اخیر خود در لیگ سه بار موفق به کلین شیت شده و پنج بار دروازه خود را باز شده دیده، در حالی که در مدت مشابه فصل پیش با چهار کلین شیت و تنها دو گل خورده وضعیت بهتری را سپری می کرده. تا هفته 33 و یکی مانده به آخر فصل قبل، تنها دو تیم فرانکفورت و ماینز موفق به زدن بیش از یک گل به بایرن در 90 دقیقه شده بودند، اتفاقی که در فصل جاری تنها پس از گذشت شش هفته رخ داده. دیدار با هوفنهایم و وولفسبورگ.

بایرن در این فصل نخستین شکست خود را در هفته سوم تجربه کرده، 71 روز زودتر از فصل قبل و دیدار هفته یازدهم برابر بروسیا دورتموند که تنها باخت بایرن تا هفته 27 بوندسلیگا بود. اما دلیل این اتفاقات چیست؟

با غیبت هافبک وسط بایرن و اضافه شدن رودی و تولیسو تعداد توپ های لو رفته در فصل جاری بسیار زیاد شده و تیم در حفظ مالکیت مشکل جدی دارد.

پل کلمنت دستیار با تجربه آنجلوتی اواخر فصل پیش از جمع باواریایی ها جدا شد و جای خود را به ویلی سانیول داد.

و اصلی ترین دلیل باز می گردد به بازنشستگی لام و آلونسو و غیبت نویر و آلابا.

جاشوا کیمیچ میل زیادی به حضور در حمله دارد و در اکثر دقایق بازی در یک سوم دفاعی حریف است. او حتی یکی از معدود مدافعین در دنیای فوتبال است که می خواهد ضربات کرنر و ایستگاهی را نیز بزند. بدون توجه به این نکته که در صورت دفع توپ و قرار گرفتن تیم حریف در وضعیت ضد حمله، چگونه می توان فاصله نقطه کرنر تا دروازه خودی را طی کرد تا تیم از خلاء به وجود آمده در سمت راست دفاعی خود ضربه نخورد ! کورینتین تولیسو دیگر بازیکن تازه وارد که با شکستن رکورد نقل و انتقالات بایرن جایگزین ژابی آلونسو شده، در تخریب بازی حریف و باز پس گیری توپ عملکرد قابل قبولی داشته اما کار با توپ او بسیار ضعیف است. بدون شک می توان او را عامل اصلی لو رفتن پر تعداد توپ و از دست دادن مالکیت عنوان کرد.

غیبت نویر و عملکرد ضعیف اولریش در بازی با وولفسبورگ، مصدومیت آلابا و برنات و بازی کردن رافینیا در دفاع چپ و عدم تمرکز چهار مدافع میانی بایرن از دیگر عواملی است که منجر به ضعف سرخ پوشان در کارهای دفاعی شده.

به این نکات می توان موارد دیگری چون نداشتن نیمکت قوی و حاشیه های فراوان اف سی هالیوود در خارج از مستطیل سبز را نیز اضافه کرد. نظر شما چیست؟

نظرات  

Nintendo
+3 #1 Nintendo 1396-07-02 16:07
به نظرم باید در نحوه تمرین تیم تغییر ایجاد کنن چون وقتی بازیکن های اصلی مصدوم باشن هر مربی هم که باشه نمی تونه معجزه کنه و اینکه اگر مارتینز به پست اصلیش برگرده به نظرم تجربه انقدر هست که عملکردش از رودی و تولیسو بهتر باشه در مورد حاشیه های خارج از زمین مورد خاصی نبوده که ارامش تیم رو به هم بزنه ولی امیدوارم ریبری و روبن این فصل بازنشسته بشن و کومن رو هم بفرستن به یک تیم دیگه و دو تا جانشین خوب که در سطح بایرن باشه جذب کنن تا تیم اینقدر از مصدوم شدن این بازیکتها ضرر نکنه چون وقتی مصدوم هم نیستن مربی می ترسه بهشون بازی بده.
ایمان
-7 #2 ایمان 1396-07-02 16:28
با بخش کیمیچ مخالفم.ربطی نداره.دادن سه پاس گل تو یه بازی یعنی یه دنی الوز نوین.عالیه.عملک ردش از لام بهتره.تو نتیجه بازی تاثیر گذاره.
یعنی با یه مهاجم بیشتر داریم بازی میکنیم.بازیکنی که دفاع میکنه.جوونه.و خیلی با انگیزست.
در کل تیم ریتم خوبی نداره.فوتبال نوین مبنی بر تاکتیکه.کارلو تیمهاش رو خلاقیت بازیکن تمرکز داره و این دلیل اصلی نتیجه هاست.پیر شدن روبری.نداشتن بازیکنهای خلاق.تیاگو تنها جوابگو نیست تو سیستم کارلو.دلیل خرید خامس همین بود.ولی حقیقتیه که خامس جهانی نیست.
کارلو با کاکا و رونالدو سی ال گرفت.
mohammad bayerni
+6 #3 mohammad bayerni 1396-07-02 18:55
به نقل از ایمان:
با بخش کیمیچ مخالفم.ربطی نداره.دادن سه پاس گل تو یه بازی یعنی یه دنی الوز نوین.عالیه.عملکردش از لام بهتره.تو نتیجه بازی تاثیر گذاره.
یعنی با یه مهاجم بیشتر داریم بازی میکنیم.بازیکنی که دفاع میکنه.جوونه.و خیلی با انگیزست.
در کل تیم ریتم خوبی نداره.فوتبال نوین مبنی بر تاکتیکه.کارلو تیمهاش رو خلاقیت بازیکن تمرکز داره و این دلیل اصلی نتیجه هاست.پیر شدن روبری.نداشتن بازیکنهای خلاق.تیاگو تنها جوابگو نیست تو سیستم کارلو.دلیل خرید خامس همین بود.ولی حقیقتیه که خامس جهانی نیست.
کارلو با کاکا و رونالدو سی ال گرفت.

دیگه ب پای لام نمیرسه اگرم بهتر باشه یه بازی حالا خوب نفوذ کرد 3 پاس گل داد.هنوز خیلی کار داره
arash_kashan21
+11 #4 arash_kashan21 1396-07-02 20:01
دوستان بايرني عزيز
امروز يك عمل جراحي حياتي سنگيني دارم

با دعاي شما دوستان بنده رو سالم ب اين جمع دوستانه برگردانيد

باتشكر
The Miz
+4 #5 The Miz 1396-07-02 20:17
روند کلی رو وقتی مرور میکنیم از پیش فصل تا کنون متوجه میشیم تیم ریتم خوبی نداره اما به نظرم برای یه نتیجه گیری بهتر بازی با پاریس میتونه نقطه ی خوبی باشه.
کیمیش تو حملات و نفوذ ها خوب عمل میکنه اما ویژگی های دفاعی منابی نداره دستکم تا حالا باید ببینیم در مقابل نیمار چطور عمل میکنه در مجموع کیمیش باید در دفاع و حمله عملکردش تعدیل کنه.
رودی رو یک ورژن ضعیف شده کروس میدونم یعنی یه هافبک بی آزار برای هافبک های حریف و ضعیف در کارهای دفاعی با قدرت پاس دهی و ریتم دهی قابل قبول که میتونه گه گاهی بازی کنه و برای نیمکت خوبه. تولیسو اما بازیکن دیگه ایه هم قدرت تخریب و توپ خراب کردن بالایی داره هم سرعت خوبی داره و تو حمله خوب اضافه میشه اما هنوز به زمان نیاز داره کاملا روشنه این موضوع.
عجیبه تو این نوشته به ضعف اصلی تیم که وینگ ها هستن پرداخته نشده !!!
کاملا نمایانه نقطه قوت سال های گذشته بایرن داره رفته رفته تبدیل به یک ضعف میشه بی تفاوتی مدیریت باشگاه نسبت به سن و سال وینگرها و نبود جانشین مناسب از یه طرف و افت وحشتناک است وینگرها به ویژه ریبری که دیگه تموم شده اس از طرف دیگه خودش عامل بسیار بزرگی در ناکامی بایرن هستش به جای اینکه داگلاس کوستا رو آنجلوتی کم کم فیکس کنه اونو فروخت و ضربه بزرگی به تیم زده شد. خط دفاعی تیم هم با وجود نام های بزرگ از زمان رفتن هاینکس تا حالا عملکرد پرنوسان و لرزانی داشته که اومدن یه مربی ایتالیایی هم فایده ای نداشته.
i.g-b.p
+3 #6 i.g-b.p 1396-07-02 21:39
منتظرم یکی بیاد یه حرفه جدید بزنه !
جدا خیلی داریم تکراری نظر میدیم
محمد کریمی
+6 #7 محمد کریمی 1396-07-02 23:16
به نقل از i.g-b.p:
منتظرم یکی بیاد یه حرفه جدید بزنه !
جدا خیلی داریم تکراری نظر میدیم

تو این شرایط حرف جدیدی برای زدن وجود نداره، تیم بد و بی هدف بازی میکنه، ترکیب اصلی هنوز مشخص نیست، نویر مصدوم، ریبری افول کرده، مولر سایه مولر هم نیست و لوا بیشتر از گل زدن دنبال بهانس، شاید یه نتیجه خوب جلوی پی اس جی همه چی عوض کنه و شرایط مثه سال ۲۰۱۰ کنه، تیم یه شوک نیاز داره.
SaeedEminem2
+1 #8 SaeedEminem2 1396-07-02 23:38
به نقل از arash_kashan21:
دوستان بايرني عزيز
امروز يك عمل جراحي حياتي سنگيني دارم

با دعاي شما دوستان بنده رو سالم ب اين جمع دوستانه برگردانيد

باتشكر

ایشالا عمل موفقیت آمیز باشه و خیلی زود برگردی
در اولین فرصت که تونستی خبر بده از حالت. منتظرم ها
نویر جان
+3 #9 نویر جان 1396-07-02 23:44
به نقل از arash_kashan21:
دوستان بايرني عزيز
امروز يك عمل جراحي حياتي سنگيني دارم

با دعاي شما دوستان بنده رو سالم ب اين جمع دوستانه برگردانيد

باتشكر

انشالله موفق باشی
دوباره ببینمت عزیز :38: :38: :38: :38:
به نظرم دیگه کسی نباید در این لینک چیزی بزنه چون ب اندازه ی کافی تیم رو توپیدیم
papa
+5 #10 papa 1396-07-03 12:23
به نقل از arash_kashan21:
دوستان بايرني عزيز
امروز يك عمل جراحي حياتي سنگيني دارم

با دعاي شما دوستان بنده رو سالم ب اين جمع دوستانه برگردانيد

باتشكر

انشالله به حق امام حسین تو این ماه محرم سالم باشی و با بهبودی کامل برگردی
ایمان
-9 #11 ایمان 1396-07-03 14:03
امروز تولد رومنیگه هست.تولدت مبارک یهودی
Pouyan
+4 #12 Pouyan 1396-07-03 14:49
ضمن آرزوی سلامتی برای آرش عزیز arash_kashan21:
به نظر من مربی که همان مربی پارساله و به نظر من مشکل اصلی را باید در داخل زمین جستجو کرد
مشکل اساسی دروازه بان دوم تیم است که عامل اصلی سقوط اشتوتگارت به دسته دوم بود ؛ حالا نمیدونم کدوم شیرپاک خورده ای این طرف را آورد به بایرن .
اگر دفاع خیالش از بابت دروازه راحت باشه خیلی بهتر میتونه بازی کنه و تمرکز داشه باشه دلیل دوم نیز عدم هماهنگی دفاع های جلو زذن مثل تولیسو و جیمز با سایر بازیکنان است. اینکه هر کدومشان یک گل زدن که معیار هماهنگی نیست .
امیدوارم که جلوی پاری سن ژرمن بتونیم از حیثیت آلمان دفاع کنیم
ولی ماریو باسلر و سایر پیش کسوتان بایرن هم از مربی حمایت نمیکنند و این باعث بهم خوردن تمرکز مربی میشه .
اصلا هم ربطی به صالح حمیدزیچ و ویلی سانیول نداره
ایمان
-1 #13 ایمان 1396-07-03 15:22
این سران بایرن واقعا بیشعورن.با رد کردن نام تام اشتارک در بازی چهارشنبه رسما گه زدن تو اعتماد به نفس اولریش.یعنی واقعا بیشعود و حیوانن.حالا میمردین پنجشنبه اعلام میکردین؟انسان نیستن.شاید بازی پاریس این ادمو شکوفا میکرد.فرصت ندادن بهش.
یاد ضد حالی که به هینکس زدن افتادم.تو اوج اقتدار هینکس و سلطش بر اروپا گفتن پپ فصل بعد مربیه.ننگ بر شما :a0074


ارسال دیدگاه تنها برای کاربران مجاز است! 

برای عضویت در سایت کلیک کنید!

نظرسنجی

از عملکرد باشگاه در پنجره زمستانی رضایت دارید؟

بله - 37.9%
خیر - 62.1%

نتیجه دیدار اخیر آلمان

23-03-2024 23:15 - دوستانه 2024
فرانسه 0 : 2 آلمان

نتیجه دیدار قبلی بایرن

16-03-2024 18:00 - هفته بیست و ششم
دارمشتات 2 : 5 بایرن مونیخ

ورود اعضا

جدول بوندسلیگا در فصل 2023/24

تیم
بازی برد باخت امتیاز
1
بایر لورکوزن
بایر لورکوزن 26 22 0 70
2
بایرن مونیخ
بایرن مونیخ 26 19 4 60
3
اشتوتگارت
اشتوتگارت 26 18 6 56
4
دورتموند
دورتموند 26 14 4 50
5
لایپزیک
لایپزیک 26 15 7 49
6
فرانکفورت
فرانکفورت 26 10 6 40
7
آگزبورگ
آگزبورگ 26 9 9 35

بایرن در فصل 2023-24

کاربران آنلاین

آمار سایت

کاربران
1268
مطالب
10902
  • ما 309 مهمان و 3 عضو آنلاین داریم

بازدید کنندگان

29767125

درباره سایت

کانون رسمی هواداران بایرن مونیخ در تاریخ 20 شهریور 1392 با هدف ایجاد فضایی پر نشاط و صمیمی برای گرد هم آوردن تمامی دوستداران و هواداران باشگاه بایرن مونیخ و فوتبال آلمان تاسیس شد. از این کانون رسمی با نام اختصاری “اف سی باواریا” یاد می‌شود.
با مدیریت و سردبیری سید علی قره‌زاده