مقالات شما

ورود به سایت

تحلیل روز: چرا سقوط می کنیم؟

ger-fra.jpg

FCBAVARIA.IR- تیم ملی آلمان در مرحله نیمه نهایی یورو 2016 با نتیجه 2 - 0 مغلوب فرانسه شد تا با دومین حذف پیاپی در نیمه نهایی، انتظار هواداران مانشافت برای کسب چهارمین قهرمانی در اروپا 24 ساله شود. بد نیست نگاهی داشته باشیم به عوامل ناکامی آلمان در رسیدن به فینال یورو 2016.

پرده اول : می خواهم به فینال بروم !

هنگامی که ایتالیا را شکست دادیم بیشتر به این فکر میکردم که چطور میخواهیم از سد محکمی به مانند فرانسه عبور کنیم ایتالیایی ها باز هم زهر خود را ریختند اونها به صورت ناخواسته باز هم ما رو شکست دادند با ایجاد محرومیت و خستگی مفرط باعث شدند که از همان اول انگیزه و امید از کادر فنی تا بازیکنان کاهش یابد که در 15 دقیقه اول کاملا مشهود بود فرانسوی ها به واسطه تماشگران بی شمارشان تا آنجایی که جا داشت به آلمان ضربه زدند که به مانند گلادیاتوری خسته از نبرد برگشته بود که ناگهان باید وارد نبرد بعدی میشد حتی این این ضربات و خستگی در ترکیب هم مشخص بود هوملز را از دست داده بودیم بحایش هوودس بازی میکرد و امره جانی بازی میکرد که از اول تورنمت تجربه آنچنانی نداشت اما قرار بود فیکس باشد پس خبر مهمی برای او بود تا خودش رو در این سیستم ماشینی جای دهد و بهترین عملکرد را داشته باشد اما فرانسه که به مانند جنگجویی قدر ایسلند نگون بخت را له کرده بود پای در نبردی میگذاشت که حریفش خسته و ناامید بود ولی چیزی داشت که فرانسوی ها به آن غبطه میخوردند انها قهرمان جهان بودند و کارکتر قهرمانی جهان چه بر روی لباس چه بر روی صورت بازیکنان قابل مشاهده بود اما پس چه چیزی باعث شد که نتوان به هدف فینال دست پیدا کرد ؟؟؟

پرده دوم : چرا سقوط میکنیم ؟

اثبات شده است که هر دفعه که ما کری بخوانیم و رجز خوانی را شروع کنیم آخرش تلخیست هنگامی که پست توئیتر DFB را چک میکردم غمی وجودم را فرا گرفت آنها عکسی از برزیل گذاشتند که به شکل خنده داری به تحقیر دردناک انها مقابل طرفدارانشان اشاره میکرد که باز هم با خود میگفتم اخر این چه کاریست ؟! تمام اینکار ها باعث انگیزه مضاعف برای بازیکنان حریف میشود حتی مصاحبه ها هم با کمترین احترام نسبت به حریف انجام میشدند مانوئل نویر در مصاحبه ای گفت (( ما از ژیرود نمیترسیم)) چرا نباید بترسیم ؟! بگذارید به این معقوله بپردازیم اگر میخواهید برنده شوید باید غرور را کنار بگذارید به تمام بازیکنان حریف بدون نگاه به سابقه ی خود نگاه کنید اگر آنها بازیکنان اووریتی بودند که نباید در تیم ملی کشورشان بازی میکردند گذشته رو باید کنار بگذارید و به حریف تان احترام بگذارید و آنرا جدی بگیرید این غرور است که باعث غفلت میشود و غفلت هم رابطه تنگاتنگی با اشتباه دارد بله درست حدس زدید ! اساس گل زدن در فوتبال چیست ؟ اشتباه بازیکن تیم حریف! هنگامی که بازی شروع شد امره جان نتوانست خود را تحمیل کند و کمی طول کشید تا به وضع موجود عادت کند که از دلایل تحت فشار قرار گرفتن مانشافت به شمار میرفت خب اگر شما یک بازیکن تخریبی هستید و کمترین نیاز به شما این است که روی بازیکن حریف فشار بیاورید تا اشتباه کند پس چرا حتی همان یک وظیفه از هزاران وظیفه فرعیتان رو به نحو احسن انجام نمیدهید ؟! چان بارها در کنترل توپ اشتباه کرد و پاس های بدی داد تا از قبل بیشتر از این بازی ناامید شوم تمام بازیکنان مشخص بود که تابحال در این فشار کمرشکن قرار نگرفته بودند خب طبیعی ست آنها قهرمان جهان هستند ولی فرانسه چیزی بیشتر داشته او بدل تمام حرکات قهرمان را از بر بود ! آنها میدانستند شانسی ندارند که مالکیت توپ را داشته باشند پس عقب نشستند و منتظر تصادف . شانس و اتفاق ماندند یادتان هست اول مقاله گفتیم ایتالیا هر جا باشد زهرش را میریزد انها حتی با روش بازی خود در دیداری که شکست خوردند نیز ما را تحت تاثیر قرار میدهند فرانسه تاکتیک ایتالیا را مقابل مانشافت میرور کرد!!! دقیقا همان تاکتیک را استفاده کرد بستن فضا تجمع درون محوطه فشار بر روی فول بک های کم تجربه آلمان ! که البته باید گفت آنها عالی کار کردند و در انجام تمامی ان کارها موفق بودند اما میدانید اصل این تاکتیک چیست ؟ اصلش شانس است بله شانس وقتی شما با این تاکتیک وارد زمین میشوید باید احتمال اشتباه و حتی یک شوت خارق العاده از بازیکن حریف رو بدهید همانطور که فرانسه بارها با شانس از مهلکه جان سالم بدر برد و از ضربات آلمان یکی پس از دیگری میگریخت اما ناگهان شانس به آنها روی کرد بفرمائید یک پنالتی !

پرده سوم : از استراتژیستی بزرگ تا کهنه سرباز پر افتخار !

انگار همین دیروز بود که مردی با شماره هفت در مقابل آرژانتینی های عصبانی و خشمگین ایستادگی میکرد و هر چه که ضربه میخورد باز هم می ایستاد و به ایستادگی اش ادامه میداد مرا به یاد شوارتزنگر در ترمیناتور می انداخت برای یک هدف و آرمان حاضرم بارها بمیرم و دوباره برخیزم ! تکل ماسکرانو و مشت محکم آگوئرو بر صورتش باعث نشد حتی لحظه ای به فکر تعویض بیوفتد بار ها به مانند ماشینی مکانیکی می ایستاد و میدوید به شکلی آرژانتینی ها دیگر از دستش نا امید بودند با خود میگفتند مگر میشود اینقدر دوید و ضربه خورد ولی بی درنگ ایستاد ؟ بله اما در صورتی که شما باستین شواین اشتایگر باشید اشتایگر که برای به مانند بکهام یونایتد و ترزگر یوونتوس و ادامز ارسنال که هر کدام پسران تیمشان بودند برای من آقای بایرن مونیخ است ! او خدای فوتبال و رئیس من است هر حا که باشد پشت او خواهم بود از اشکش در تراژدی آلیانز مقابل چلسی تا فینال ومبلی را دیده ام انگار همین دیروز بود که با مو های طلایی و مدل موی نامتعارف در ترکیب تیم ملی میدرخشید و شوت هایش بوی گل میدادند اما حالا تبدیل شده است به کهنه سربازی که میخواهند او را اخراج کنند ! بله میخواهند او را از فوتبال اخراج کنند همانطور که دل پیرو را از یووه اخراج کردند او را هم میخواهنو این بار از فوتبال اخراج کنند مطبوعات انگلیسی که به عشق من لقب خوک رو در بازی با یونایتد 2013 را دادند باز هم مزه میپرانند و او را به تمسخر میگیرند از انگلیسی ها انتظاری نیست اما طرفداران و مطبوعات آلمانی دیگر چرا ؟ به او القاب بابابزرگ و پیرمرد را میدهند وقتی این تیتر ها را خواندم کمی قلبم لرزید تا کجا میشود بی اعتنا بود و قدر نشناس ؟ او در بازی با فرانسه یک هند کرد که میشه گفت عمدی هم در کارش نبود میخواست مقابل بازیکن حریف ایستادگی کند کاری که همیشه کرده ست اما باز هم بدبیاری های خدای فوتبال تمامی نداشت از آن مصدومیت زانو تا این هند لعنتی باعث شده بیشترین بی احترامی ها و تمسخر را تحمل کند بله پنالتی بود اما هر بازیکنی اشتباه میکند اما شما دارید درباره باستین حرف میزنید او 17 سال از عمرش را با گذراند به مانند جنتلمنی که عاشق و رویای تیم دیگری داشت اما نمیتوانست جایی دیگر برود او میخواست به واسطه علاقه اش به یونایتد به انجا برود اما تعهدی در اینجا میداد که بر خلاف میلش باید باقی میماند و ادامه میداد و تا اخرین نفس میجنگید در مقابل هیولاهای اروپا در 30 سالگی آخر رها از خدمت شد و رومینگه به او گفت اگر میخواهد بماند باید تمدید کند ناراحت شدم او 17 سال را با ما صرف کرد لایق بیشتر از این هاست او هم حس کرد وقت جدایی است و میخواهند ویدال را جایگزینش کنند احساس پوچی کرد و سپس ریاست را رها و در اوج سالخوردگی به عشق همیشگی اش رسید که بعید است آنجا هم با وحود نامادری به مانند مورینیو جایی برایش باشد حالا دیگر او تنها ترین رئیس دنیاست ....

پرده چهارم : more than eine maschine (فراتر از یک ماشین)

نویر به بواتنگ او به هوودس سپس به هکتور تا به مولر و این رویه ادامه دارد بارها با خودم میگفتم بزن زیر توپ لعنتی نیاز نیست اینجا هم پاس دهید ما یک گل عقبیم مستقیم بازی کنند اما باز هم همان رویه با حوصله و نظم و خونسردی ! چیزی که نیاز است شور است باید لو از دقیقه شصت کم کم شروع به حرکات فیزیکی بیشتری میکرد بازیکنان را تهیج میکرد فریاد میزد تا آنها سریعتر باشند محض رضای خدا این فوتبال است شما تا صبح وقت ندارید ! گل دوم از حرکت عجیبی نبود ! چون وقتی دو مدافع میانی شما مصدوم و محروم شدند و شما باید با دو فول بک کم تجربه در یورو حضور پیدا کنید باید هم انتظار داشته باشید که چنین اشتباهاتی رخ دهد کافیست به زیر توپ محکم ضربه بزنید تا توپ برود دورتر و خطر شما را چند ثانیه هم شما رها کند تا فکر کنید ! خیلی مهم است در این سبک شما باید سریع باشید کمی دیر بجنبید باکس تو باکس های حریف در کارشان ماهرند پوگبا و ماتوئیدی ناگهان توپ رو میدزند بله درست است شما زمان کمی برای فکر دارید یکی از ضعف های این سبک همین است شما زمان زیادی ندارید تا سریع باشید و فکر کنید اصل فوتبال مدرن این است که با هوش بازی کنید هنگامی که یک گل عقب هستید فکر شما دائم به این طرف آن طرف میرود تمرکز دائمی ندارید شاید به همین دلیل باشد که وقتی مانشافت و بایرن گلی میخورند باید انتظار داشت که گل های بعد را هم دریافت کنند به قول موریینو و سیموئونه تیمی که توپ را دارد فشار و اشتباه را هم دارد کروس که معمار درجه یک است هم در بازی دیشب مهارتش را نشان داد و خوب عمل کرد بازی را سریع باز میکرد و پاس های مناسبی به کیمیش و هکتور میداد اما این دو واقعا حای کار بسیار دارند و باید به پیشرفت خود سرعت دهند مولر اما این عضو از مولر های افسانه ای ( که میدانم نسبتی ندارند ) هر گاه شما اسمی از مولر ها ببرید و بشنوید یاد افسانه هایی مانند گرد مولر و اندریاس مولر و حتی توماس مولر میوفتید که فاصله ی چندانی با رکورد میرو کلوزه ندارد اما این تنها سایه ی ان قاتل بی رحم است او کند شده ست بسیار هم بی انگیزه اگر مولر قوی باشد موتور گلزنی مانشافت روشن است اما اگر روی فرم نباشد باید امید را به اوزیل و سایرین بست که گل بزنند اوزیل هم که پاس گل هایش زبان زد خاص و عام است و شوخی معروفی که از دیالوگ نیسن در ربوده شده برایش ساخته اند معرف توانایی هایش است ( هر کجا که باشی پیدایت میکنم و بهت پاس گل میدهم) اما او دیشب کنترل شد و محو بود و نمیتوانست کار خاصی انجام دهد 

پرده آخر : پس از هر سقوطی خیزشی نیز هست

فرانسه دیشب به قول گزارشگر معروف گریز من بود و مرد فرار او یک فوروارد تمام عیار است سریع است شوتزن هست نه ترس و حسور عمل میکند پرس میکند و خستگی ناپذیر است ای کاش آلمانی بودی گریز من ! گریز من همان چیزی است که آلمان کم دارد شور و اشتیاق وصف نشدنی در پا به توپ شدن رقص با توپ در هر ثانیه تا تمام تیم به وجد بیاید یعنی در آلمان بازیکنی با این خصوصیات نیست ؟! متاسفانه فعلا خیر آلمان ها باختند ان هم با دو گل که اصلا جالب به نظر نمی آید اما تغییر نسلی جذاب باز هم در پشت پرده این باخت هست همانطور که در 2006 و یورو 2012 بود دراکسلر و کیمیش و هکتور تا 2018 راه بسیار دارند و میتوانند خودشان رو به مراحل بالای کیفی برسانند تا باز هم حماسه ی دیگری را شاهد باشیم و بتوانیم ستاره پنجم را اضافه کنیم البته سایرین هم جایگزین میخواهند که مطمئنم برنامه ریزی ها صورت گرفته ست و ما برای تورنمت ملی در پیش رو آماده خواهیم بود.

 

به قلم :  Benjamin Barker

نظرات  

keyvan5
+6 #1 keyvan5 1395-04-18 15:29
بسیار بسیار عالی بود
احمد
+5 #2 احمد 1395-04-18 16:14
به خاطر قلم زیباتون به شما تبریک میگم. خیلی خوب بود. با دو تا مطلب موافق نیستم:
مطلب اول .سقوط، به نظرم اگه یک ماه دیگه جام جهانی برگزار بشه و تمام تیمهای مطرح حضور داشته باشند و برای شانس قهرمانی نظرسنجی بشه به طور قطع همین آلمان با فاصله شانس اول قهرمانی جهانه. این مطلب رو کاملا بدون تعصب میگم
مطلب دوم کری خوندن: شاید برخی مطبوعات کری بخوانند ولی بازیکنان و کادر فنی اونقدر تجربه دارند که از اینکارها نمی کنند و تیمی رو دست کم نمی گیرند.خود من یادم نمیاد تیمی رو دستکم گرفته باشم.کسانیکه نظر منو دنبال کرده باشند چه باشگاهی و چه ملی همش میگن چرا اینقدر استرس داری.با اینکه اینهمه تیم رو قبول دارم ولی بعد بازی دوم کلی داشتم حساب می کردم که تو گروههای دیگه چه اتفاقی بیفته بهتره که اگه به ایرلند باختیم حذف نشیم یا نظرات بازی اسلواکی هست که گفتم چقدر تیم خطرناکی هستند و بد بدن.
اگه نویر گفته از فرانسه نمی ترسیم این طبیعیه. به قول مهران مدیری تو شبهای برره اینا همش افعال معکوسه. شما اگه دقت کرده باشین هیچ وقت درباره اوکراین و لهستان و ایرلند شمالی و اسلواکی نگفتند بازی راحتیه یا ما نمی ترسیم. چرا؟؟؟چون می دانند اون تیمها ضعیفتر از ما هستند بنابراین برای اینکه جوونهای تیم ،حریف رو دستکم نگیرند از تیم حریف و سختکوشی و... تعریف میکنند. خود نویر کلی از همشیک مهاجم اسلواکی تعریف کرد و... ولی وقتی به تیم میزبان می رسند که روی کاغذ شانس زیادی داره و خطرناکه طبیعیه که بیان و بگن تیم خوبی داریم و از تیم حریف نمی ترسیم و... فرانسویها با وجود استرس صحبت از انتقام کردند همان طور که ایتالیایی ها صحبت از برد کردند. یا مربی پرتغال الان صحبت از این میکنه که امیدوارم بعد از فینال به من تبریک بگین. این یعنی شانس زیادی برای تیمش قائل نیست و داره روحیه میده. تو بازی باشگاهی هم همین طور. وقتی با شاختار بیفتیم همه از خطرناک بودن حریف و اینکه می تونند ما را تنبیه کنند حرف می زنند ولی در مقابل رئال و بارسا بعد از تمجید از حریف از اینکه ما هم بایرن هستیم و از تیمی نمی ترسیم و...
Abolfazl Naghavi
+5 #3 Abolfazl Naghavi 1395-04-18 16:24
به نقل از احمد:
به خاطر قلم زیباتون به شما تبریک میگم. خیلی خوب بود. با دو تا مطلب موافق نیستم:
مطلب اول .سقوط، به نظرم اگه یک ماه دیگه جام جهانی برگزار بشه و تمام تیمهای مطرح حضور داشته باشند و برای شانس قهرمانی نظرسنجی بشه به طور قطع همین آلمان با فاصله شانس اول قهرمانی جهانه. این مطلب رو کاملا بدون تعصب میگم
مطلب دوم کری خوندن: شاید برخی مطبوعات کری بخوانند ولی بازیکنان و کادر فنی اونقدر تجربه دارند که از اینکارها نمی کنند و تیمی رو دست کم نمی گیرند.خود من یادم نمیاد تیمی رو دستکم گرفته باشم.کسانیکه نظر منو دنبال کرده باشند چه باشگاهی و چه ملی همش میگن چرا اینقدر استرس داری.با اینکه اینهمه تیم رو قبول دارم ولی بعد بازی دوم کلی داشتم حساب می کردم که تو گروههای دیگه چه اتفاقی بیفته بهتره که اگه به ایرلند باختیم حذف نشیم یا نظرات بازی اسلواکی هست که گفتم چقدر تیم خطرناکی هستند و بد بدن.
اگه نویر گفته از فرانسه نمی ترسیم این طبیعیه. به قول مهران مدیری تو شبهای برره اینا همش افعال معکوسه. شما اگه دقت کرده باشین هیچ وقت درباره اوکراین و لهستان و ایرلند شمالی و اسلواکی نگفتند بازی راحتیه یا ما نمی ترسیم. چرا؟؟؟چون می دانند اون تیمها ضعیفتر از ما هستند بنابراین برای اینکه جوونهای تیم ،حریف رو دستکم نگیرند از تیم حریف و سختکوشی و... تعریف میکنند. خود نویر کلی از همشیک مهاجم اسلواکی تعریف کرد و... ولی وقتی به تیم میزبان می رسند که روی کاغذ شانس زیادی داره و خطرناکه طبیعیه که بیان و بگن تیم خوبی داریم و از تیم حریف نمی ترسیم و... فرانسویها با وجود استرس صحبت از انتقام کردند همان طور که ایتالیایی ها صحبت از برد کردند. یا مربی پرتغال الان صحبت از این میکنه که امیدوارم بعد از فینال به من تبریک بگین. این یعنی شانس زیادی برای تیمش قائل نیست و داره روحیه میده. تو بازی باشگاهی هم همین طور. وقتی با ساختار بیفتیم همه از خطرناک بودن حریف و اینکه می تونند ما را تنبیه کنند حرف می زنند ولی در مقابل رئال و بارسا بعد از تمجید از حریف از اینکه ما هم بایرن هستیم و از تیمی نمی ترسیم و...



با تشکر از شما بخاطر مطالعه کامل مقاله
بحث کری خوندن بین بازیکنان بوده البته قدیم ها شدید بوده نویر هم که پارسال گفته بود به مسی نشان میدهم رئیس کیست و یا بحثش با رونالدو البته جای تقدیر داره که الان رعایت میکنه شاید الان کمتر شده ولی باز هم هست و این غرور هست که بیشترین صدمه رو میرسونه در درجات بعدی هم کری و ....
i.g-b.p
+4 #4 i.g-b.p 1395-04-18 17:26
اولا خراب عکستم بنجامین دوما تو چرا کم مقاله مینویسی کلا چرا کم مقاله مینویسین خوبه بنویسین منم شد مینویسم مرسی دم همتون گرم مخصوصا بنجامین
محمد کریمی
+6 #5 محمد کریمی 1395-04-18 17:41
حمایت از یه اسطوره کاریه که همه ما میکنیم،اما حمایت کورکورانه کاری کاملا احساسیه،شواینی برای همه بایرنیا خاطرات خوبی ساخته و توی جام جهانی تبدیل به یه اسطوره شد ولی ایا این کافیه برای فیکس بازی کردنش توی این تورنومنت؟
شواینی یه بازیکن باهوشه مثه لام،مثه کروس و مثه مولر ولی مشخص بود توی شرایط بازی نبوده اینو همین اشتباه بچه گانه میتونه ثابت کنه،خدیرا احتمال مصدومیتش زیاد بود ولی بازی کرد،فیکس هم بازی کرد تمام بازیارو هم بازی کرد،چرا نباید پدیده ای به اسمه چان بازی کنه؟؟؟ چرا وایگا اینده دار نباید حتی برای دقایقی تویه مواقع غیر حساس بازی کنه؟؟؟
چرا المان سانه سرعتی و تکنیکی میذاره رو نیمکت و گوتزه و مولر نا اماده رو بازی میده؟ چرا شورله ای که همیشه تعویض طلایی بوده با اون روحیه المانیش باید یه نیمکت نشین باشه؟؟؟
لو مربی باهوشیه ولی شجاع نیست،قیافش بعد گل خوردن تیمو به هم میریزه،اون روحیه ای که موقع تغییر نسل داشت از دست داده،الان چون همه ازش انتظار قهرمانی دارن بدون ریسک تیمشو انتخاب میکنه،حالا که آلمان حذف شد کاش با بازی دادن به سانه و وایگل و چان و .... حذف میشد که بدونیم این حذف شدن نتیجه سرمایه گذاری برای جام جهانی روسیه بوده.
Pouyan
+6 #6 Pouyan 1395-04-18 17:54
واقعا لذت بردم
از ابوالفضل نقوی نیز سپاسگزارم
همواره از این تیپ مقاله ها خوشم میاد ولی .....
اگر بازی دیشب را ما برده بودیم آیا به این واقعیت ها اشاره ای میشد ؟ نمیدونم
به هر حال امیدوارم که در رده بندی فیفا سقوط نکینم و سعی در یافتن مهاجمین فرصت طلب با ملیت آلمانی بشود تا تیم در جام جهانی بعدی بتواند از قهرمانی خود دفاع کند
یادمان نرود قهرمانی مشکل است ولی از آن مشکل تر حفظ قهرمانی است.
محمود
+6 #7 محمود 1395-04-18 18:00
با محمد کریمی موافقم. متاسفانه مصدومیت بازیکنای کلیدی از جمله خدیرا و بواتنگ و رویس و ناآمادگی شواینی و مولر و گوتزه و محرومیت هوملز باعث باخت دیشب شد
بهتر بود که یوگی به جوانتر ها بازی میداد ولی مربی تیم هست و نظر اون شرطه
امیدوارم برای جام جهانی این بحران مصدومیت دست از سرمون برداره
Abolfazl Naghavi
+6 #8 Abolfazl Naghavi 1395-04-18 18:34
به نقل از محمد کریمی:
حمایت از یه اسطوره کاریه که همه ما میکنیم،اما حمایت کورکورانه کاری کاملا احساسیه،شواینی برای همه بایرنیا خاطرات خوبی ساخته و توی جام جهانی تبدیل به یه اسطوره شد ولی ایا این کافیه برای فیکس بازی کردنش توی این تورنومنت؟
شواینی یه بازیکن باهوشه مثه لام،مثه کروس و مثه مولر ولی مشخص بود توی شرایط بازی نبوده اینو همین اشتباه بچه گانه میتونه ثابت کنه،خدیرا احتمال مصدومیتش زیاد بود ولی بازی کرد،فیکس هم بازی کرد تمام بازیارو هم بازی کرد،چرا نباید پدیده ای به اسمه چان بازی کنه؟؟؟ چرا وایگا اینده دار نباید حتی برای دقایقی تویه مواقع غیر حساس بازی کنه؟؟؟
چرا المان سانه سرعتی و تکنیکی میذاره رو نیمکت و گوتزه و مولر نا اماده رو بازی میده؟ چرا شورله ای که همیشه تعویض طلایی بوده با اون روحیه المانیش باید یه نیمکت نشین باشه؟؟؟
لو مربی باهوشیه ولی شجاع نیست،قیافش بعد گل خوردن تیمو به هم میریزه،اون روحیه ای که موقع تغییر نسل داشت از دست داده،الان چون همه ازش انتظار قهرمانی دارن بدون ریسک تیمشو انتخاب میکنه،حالا که آلمان حذف شد کاش با بازی دادن به سانه و وایگل و چان و .... حذف میشد که بدونیم این حذف شدن نتیجه سرمایه گذاری برای جام جهانی روسیه بوده.


وایگل رو فک کنم بخاطر کم تجربگیش بازی نداده به هر حال این درسته که لو خیلی کم ریسک میکنه ولی نمیشه در قبال بازی ندادن به وایگل بهش خرده گرفت شاید در تمرین ها چیزهایی رو دیده که صلاح دیده بهش بازی نده فراموش نکنیم گل دوم کاملا از روی کم تجربگی کیمیش به ثمر رسید چون اول اون اشتباه کرد به نظرتون وایگل میتونست زیر فشار هافبک هایی مثه پوگبا و ماتوئیدی دووم بیاره ؟!
درباره شواینی هم به نظرم بدون تعصب بد کار نکرد در روزی که توی تیم حتی یک بازیکن خوب سختی میشد پیدا کرد تنها نقطه همون هند بود و گرنه به نظر من خوب بود و برای بازیکنی که مصدوم بوده تقریبا کل سال رو و با مصدومیت بازی میکرده بازی خوبی بود در مورد چان هم حرفی ندارم باید پیشرفت زیادی بکنه این چان تنها یه بازیکن قدرتی و فیزیکی هستش یه چیزی توی مایه های استورارو ی ایتالیاست که واقعا از هوشش خیلی کم استفاده میکنه نه اینکه بازیکن بدی باشه ولی نیاز به تجربه و فشار بیشتری داره و تا بتونه با شرایط کنار بیاد
رهگذر
+4 #9 رهگذر 1395-04-18 20:59
به نقل از محمد کریمی:
حمایت از یه اسطوره کاریه که همه ما میکنیم،اما حمایت کورکورانه کاری کاملا احساسیه،شواینی برای همه بایرنیا خاطرات خوبی ساخته و توی جام جهانی تبدیل به یه اسطوره شد ولی ایا این کافیه برای فیکس بازی کردنش توی این تورنومنت؟
شواینی یه بازیکن باهوشه مثه لام،مثه کروس و مثه مولر ولی مشخص بود توی شرایط بازی نبوده اینو همین اشتباه بچه گانه میتونه ثابت کنه،خدیرا احتمال مصدومیتش زیاد بود ولی بازی کرد،فیکس هم بازی کرد تمام بازیارو هم بازی کرد،چرا نباید پدیده ای به اسمه چان بازی کنه؟؟؟ چرا وایگا اینده دار نباید حتی برای دقایقی تویه مواقع غیر حساس بازی کنه؟؟؟
چرا المان سانه سرعتی و تکنیکی میذاره رو نیمکت و گوتزه و مولر نا اماده رو بازی میده؟ چرا شورله ای که همیشه تعویض طلایی بوده با اون روحیه المانیش باید یه نیمکت نشین باشه؟؟؟
لو مربی باهوشیه ولی شجاع نیست،قیافش بعد گل خوردن تیمو به هم میریزه،اون روحیه ای که موقع تغییر نسل داشت از دست داده،الان چون همه ازش انتظار قهرمانی دارن بدون ریسک تیمشو انتخاب میکنه،حالا که آلمان حذف شد کاش با بازی دادن به سانه و وایگل و چان و .... حذف میشد که بدونیم این حذف شدن نتیجه سرمایه گذاری برای جام جهانی روسیه بوده.

به نقل از محمود:
با محمد کریمی موافقم. متاسفانه مصدومیت بازیکنای کلیدی از جمله خدیرا و بواتنگ و رویس و ناآمادگی شواینی و مولر و گوتزه و محرومیت هوملز باعث باخت دیشب شد
بهتر بود که یوگی به جوانتر ها بازی میداد ولی مربی تیم هست و نظر اون شرطه
امیدوارم برای جام جهانی این بحران مصدومیت دست از سرمون برداره


دم همتون گرم
ایراد بنده هم از لو همینه که حالا به هر دلیلی شجاعت لازم و نداره خدایی اگه به بازیکن های جوون بازی میداد چند اتفاق مثبت میفتاد
اول این همه مصدوم نمیدادیم
دوم یک تغییر نسل با ضریب ریسک پایین اتفاق میفتاد
سوم به احتمال زیاد ما الان فینال بودیم و حتی میتونستیم قهرمان بشیم
رهگذر
+5 #10 رهگذر 1395-04-18 21:01
ممنوم از بنیامین بخ خاطر مقاله ارزشمندش
هم حق مطلب و بیان کرد
هم مفهومی بود و هم قلم زیبا داشت
دم شما گرم منتظر مقاله های بعدیت هستیم حیفه این قلم زیبا هست که بچه ها ازش محروم باشن
و یک تشکر ویژه از ادمین که شاید کسی دقت نکرد
این قسمت ادیت یا ویرایش و خیلی سریع بکار انداخت تا ما راحت تر بتونیم کارمون و بکنیم
همچنان مدیون الطاف جنابعالی و دوستان تحریریه هستیم
محمد کریمی
+4 #11 محمد کریمی 1395-04-19 00:25
به نقل از Benjamin Barker:
به نقل از محمد کریمی:
حمایت از یه اسطوره کاریه که همه ما میکنیم،اما حمایت کورکورانه کاری کاملا احساسیه،شواینی برای همه بایرنیا خاطرات خوبی ساخته و توی جام جهانی تبدیل به یه اسطوره شد ولی ایا این کافیه برای فیکس بازی کردنش توی این تورنومنت؟
شواینی یه بازیکن باهوشه مثه لام،مثه کروس و مثه مولر ولی مشخص بود توی شرایط بازی نبوده اینو همین اشتباه بچه گانه میتونه ثابت کنه،خدیرا احتمال مصدومیتش زیاد بود ولی بازی کرد،فیکس هم بازی کرد تمام بازیارو هم بازی کرد،چرا نباید پدیده ای به اسمه چان بازی کنه؟؟؟ چرا وایگا اینده دار نباید حتی برای دقایقی تویه مواقع غیر حساس بازی کنه؟؟؟
چرا المان سانه سرعتی و تکنیکی میذاره رو نیمکت و گوتزه و مولر نا اماده رو بازی میده؟ چرا شورله ای که همیشه تعویض طلایی بوده با اون روحیه المانیش باید یه نیمکت نشین باشه؟؟؟
لو مربی باهوشیه ولی شجاع نیست،قیافش بعد گل خوردن تیمو به هم میریزه،اون روحیه ای که موقع تغییر نسل داشت از دست داده،الان چون همه ازش انتظار قهرمانی دارن بدون ریسک تیمشو انتخاب میکنه،حالا که آلمان حذف شد کاش با بازی دادن به سانه و وایگل و چان و .... حذف میشد که بدونیم این حذف شدن نتیجه سرمایه گذاری برای جام جهانی روسیه بوده.


وایگل رو فک کنم بخاطر کم تجربگیش بازی نداده به هر حال این درسته که لو خیلی کم ریسک میکنه ولی نمیشه در قبال بازی ندادن به وایگل بهش خرده گرفت شاید در تمرین ها چیزهایی رو دیده که صلاح دیده بهش بازی نده فراموش نکنیم گل دوم کاملا از روی کم تجربگی کیمیش به ثمر رسید چون اول اون اشتباه کرد به نظرتون وایگل میتونست زیر فشار هافبک هایی مثه پوگبا و ماتوئیدی دووم بیاره ؟!
درباره شواینی هم به نظرم بدون تعصب بد کار نکرد در روزی که توی تیم حتی یک بازیکن خوب سختی میشد پیدا کرد تنها نقطه همون هند بود و گرنه به نظر من خوب بود و برای بازیکنی که مصدوم بوده تقریبا کل سال رو و با مصدومیت بازی میکرده بازی خوبی بود در مورد چان هم حرفی ندارم باید پیشرفت زیادی بکنه این چان تنها یه بازیکن قدرتی و فیزیکی هستش یه چیزی توی مایه های استورارو ی ایتالیاست که واقعا از هوشش خیلی کم استفاده میکنه نه اینکه بازیکن بدی باشه ولی نیاز به تجربه و فشار بیشتری داره و تا بتونه با شرایط کنار بیاد

یکم نسبی تر به قضیه نگاه کنیم،شواینی خوب بازی کرد ولی نسبت به شواینی بد بازی کرد،شواینی المان ارژانتین با این شواینی مقایسه کنین بعد بگین شواینی چطور بوده.
به عقیده خیلیا بهترین مربی تاریخ فوتبال سر الکس بود،تمایز فرگوسن با بقیه تو این بود که نمیذاشت اسم بازیکنا روش اثر بذارن،همیشه مربی منچستر بود نه مربی بکام،رونالدو یا ... و دنبال اضافه کردن مهره های جوون به تیمش بود و از جداییه هیچ مهره ای ترس نداشت.
بهترین نمایش تیم لو تو سال 2010 بود که کل تیم شخم زد،اوزیل مولر خدیرا نویر اینا همه سورپرایزایه لو بودن ولی حالا چی؟؟؟ الان همه تیما شناخت کافی نسبت به بازیکنای المان دارن چون 6 ساله اخیر اسکلت تیم ثابت بوده و تغییره چندانی ندیدیم،از اینا گذشته همیشه بازیکنای جوونن که انگیزه بالایی دارن،المان با انگیزهیه همین پدیده ها 2 تا بازیشو تو جام جهانی که به وقت اضافه کشید برد و قهرمان شد ولی این دوره غیر از کیمیچ و چان بازیکن جدیدی نداشتیم(هکتور تقریبا بعد جام جهانی به تیم اضافه شده بود).
من به تاکتیک لو نمیتونم انتقادی کنم ولی لو به جای کشف پدیده ها و اضافه کردنشون به تیم ملی رو همون ترکیب قدینی تاکید داره.
Abolfazl Naghavi
+3 #12 Abolfazl Naghavi 1395-04-19 00:58
به نقل از محمد کریمی:
به نقل از Benjamin Barker:
به نقل از محمد کریمی:
حمایت از یه اسطوره کاریه که همه ما میکنیم،اما حمایت کورکورانه کاری کاملا احساسیه،شواینی برای همه بایرنیا خاطرات خوبی ساخته و توی جام جهانی تبدیل به یه اسطوره شد ولی ایا این کافیه برای فیکس بازی کردنش توی این تورنومنت؟
شواینی یه بازیکن باهوشه مثه لام،مثه کروس و مثه مولر ولی مشخص بود توی شرایط بازی نبوده اینو همین اشتباه بچه گانه میتونه ثابت کنه،خدیرا احتمال مصدومیتش زیاد بود ولی بازی کرد،فیکس هم بازی کرد تمام بازیارو هم بازی کرد،چرا نباید پدیده ای به اسمه چان بازی کنه؟؟؟ چرا وایگا اینده دار نباید حتی برای دقایقی تویه مواقع غیر حساس بازی کنه؟؟؟
چرا المان سانه سرعتی و تکنیکی میذاره رو نیمکت و گوتزه و مولر نا اماده رو بازی میده؟ چرا شورله ای که همیشه تعویض طلایی بوده با اون روحیه المانیش باید یه نیمکت نشین باشه؟؟؟
لو مربی باهوشیه ولی شجاع نیست،قیافش بعد گل خوردن تیمو به هم میریزه،اون روحیه ای که موقع تغییر نسل داشت از دست داده،الان چون همه ازش انتظار قهرمانی دارن بدون ریسک تیمشو انتخاب میکنه،حالا که آلمان حذف شد کاش با بازی دادن به سانه و وایگل و چان و .... حذف میشد که بدونیم این حذف شدن نتیجه سرمایه گذاری برای جام جهانی روسیه بوده.


وایگل رو فک کنم بخاطر کم تجربگیش بازی نداده به هر حال این درسته که لو خیلی کم ریسک میکنه ولی نمیشه در قبال بازی ندادن به وایگل بهش خرده گرفت شاید در تمرین ها چیزهایی رو دیده که صلاح دیده بهش بازی نده فراموش نکنیم گل دوم کاملا از روی کم تجربگی کیمیش به ثمر رسید چون اول اون اشتباه کرد به نظرتون وایگل میتونست زیر فشار هافبک هایی مثه پوگبا و ماتوئیدی دووم بیاره ؟!
درباره شواینی هم به نظرم بدون تعصب بد کار نکرد در روزی که توی تیم حتی یک بازیکن خوب سختی میشد پیدا کرد تنها نقطه همون هند بود و گرنه به نظر من خوب بود و برای بازیکنی که مصدوم بوده تقریبا کل سال رو و با مصدومیت بازی میکرده بازی خوبی بود در مورد چان هم حرفی ندارم باید پیشرفت زیادی بکنه این چان تنها یه بازیکن قدرتی و فیزیکی هستش یه چیزی توی مایه های استورارو ی ایتالیاست که واقعا از هوشش خیلی کم استفاده میکنه نه اینکه بازیکن بدی باشه ولی نیاز به تجربه و فشار بیشتری داره و تا بتونه با شرایط کنار بیاد

یکم نسبی تر به قضیه نگاه کنیم،شواینی خوب بازی کرد ولی نسبت به شواینی بد بازی کرد،شواینی المان ارژانتین با این شواینی مقایسه کنین بعد بگین شواینی چطور بوده.
به عقیده خیلیا بهترین مربی تاریخ فوتبال سر الکس بود،تمایز فرگوسن با بقیه تو این بود که نمیذاشت اسم بازیکنا روش اثر بذارن،همیشه مربی منچستر بود نه مربی بکام،رونالدو یا ... و دنبال اضافه کردن مهره های جوون به تیمش بود و از جداییه هیچ مهره ای ترس نداشت.
بهترین نمایش تیم لو تو سال 2010 بود که کل تیم شخم زد،اوزیل مولر خدیرا نویر اینا همه سورپرایزایه لو بودن ولی حالا چی؟؟؟ الان همه تیما شناخت کافی نسبت به بازیکنای المان دارن چون 6 ساله اخیر اسکلت تیم ثابت بوده و تغییره چندانی ندیدیم،از اینا گذشته همیشه بازیکنای جوونن که انگیزه بالایی دارن،المان با انگیزهیه همین پدیده ها 2 تا بازیشو تو جام جهانی که به وقت اضافه کشید برد و قهرمان شد ولی این دوره غیر از کیمیچ و چان بازیکن جدیدی نداشتیم(هکتور تقریبا بعد جام جهانی به تیم اضافه شده بود).
من به تاکتیک لو نمیتونم انتقادی کنم ولی لو به جای کشف پدیده ها و اضافه کردنشون به تیم ملی رو همون ترکیب قدینی تاکید داره.


بله درسته لو کمی هم از ریسک پذیری فاصله گرفته ولی به نظر بنده اگر میخواست به جوان ها بازی بده باید همون بازی با فرانسه بازی میداد که حداقل ببینیم پدیده ای رو شده و در حال تغییر نسل ایم ولی اگر به با تجربه ها بازی داد که واقعا جای دفاع نداره بیشتر از این ناراحت بودم که بیشتر طرفداران خود آلمان شواینی رو به تمسخر میگیرند دیدم باید دینمو بهش توی مقاله ادا کنم واقعا درسته که افت داشته ولی حقش بیشتر از این هاست که بخوایم تحقیرش کنیم
آلمان بالاتر از همه
+5 #13 آلمان بالاتر از همه 1395-04-19 02:14
مقاله آقای نقوی جالب بود، ولی ایشون به هند شواینی اشاره کردند. درسته که توپ به دست شواینی خورد ولی امروزه داورا چنین صحنه هایی رو پنالتی نمی گیرن. در واقع داور پلاتینی مسلک، دیروز تمام و کمال در خدمت فرانسه بود. محرومیت هوملز هم کار داورا بود. حوادث بازی هم به نفع خروس ها بود. مصدومیت بواتنگ به همراه محرومیت هوملز باعث گل دوم خروس ها شد. هوملز و بوا، توانایی کنترل توپ بالایی دارند، که هوودس و موستافی فاقد اون هستن. اما پاشنه آشیل تیم آلمان، نداشتن یک مهاجم ششدانگ و گلزنه. ما بعد از کلوزه مهاجم خوب نداریم و برای همین در گلزنی مشکل داریم. در مورد لوو هم، بزرگترین اشتباهش اینه که بعد از گل خوردن تیم، خودشو میبازه. انگار نه انگار که آلمانیه و آلمان ها همیشه تونستن اختلاف دو یا سه گل رو جبران کنن. اما لوو خودشو میبازه و نمیتونه تیمو جمع کنه.
محمد کریمی
+4 #14 محمد کریمی 1395-04-19 09:49
به نقل از Benjamin Barker:
به نقل از محمد کریمی:
به نقل از Benjamin Barker:
به نقل از محمد کریمی:
حمایت از یه اسطوره کاریه که همه ما میکنیم،اما حمایت کورکورانه کاری کاملا احساسیه،شواینی برای همه بایرنیا خاطرات خوبی ساخته و توی جام جهانی تبدیل به یه اسطوره شد ولی ایا این کافیه برای فیکس بازی کردنش توی این تورنومنت؟
شواینی یه بازیکن باهوشه مثه لام،مثه کروس و مثه مولر ولی مشخص بود توی شرایط بازی نبوده اینو همین اشتباه بچه گانه میتونه ثابت کنه،خدیرا احتمال مصدومیتش زیاد بود ولی بازی کرد،فیکس هم بازی کرد تمام بازیارو هم بازی کرد،چرا نباید پدیده ای به اسمه چان بازی کنه؟؟؟ چرا وایگا اینده دار نباید حتی برای دقایقی تویه مواقع غیر حساس بازی کنه؟؟؟
چرا المان سانه سرعتی و تکنیکی میذاره رو نیمکت و گوتزه و مولر نا اماده رو بازی میده؟ چرا شورله ای که همیشه تعویض طلایی بوده با اون روحیه المانیش باید یه نیمکت نشین باشه؟؟؟
لو مربی باهوشیه ولی شجاع نیست،قیافش بعد گل خوردن تیمو به هم میریزه،اون روحیه ای که موقع تغییر نسل داشت از دست داده،الان چون همه ازش انتظار قهرمانی دارن بدون ریسک تیمشو انتخاب میکنه،حالا که آلمان حذف شد کاش با بازی دادن به سانه و وایگل و چان و .... حذف میشد که بدونیم این حذف شدن نتیجه سرمایه گذاری برای جام جهانی روسیه بوده.


وایگل رو فک کنم بخاطر کم تجربگیش بازی نداده به هر حال این درسته که لو خیلی کم ریسک میکنه ولی نمیشه در قبال بازی ندادن به وایگل بهش خرده گرفت شاید در تمرین ها چیزهایی رو دیده که صلاح دیده بهش بازی نده فراموش نکنیم گل دوم کاملا از روی کم تجربگی کیمیش به ثمر رسید چون اول اون اشتباه کرد به نظرتون وایگل میتونست زیر فشار هافبک هایی مثه پوگبا و ماتوئیدی دووم بیاره ؟!
درباره شواینی هم به نظرم بدون تعصب بد کار نکرد در روزی که توی تیم حتی یک بازیکن خوب سختی میشد پیدا کرد تنها نقطه همون هند بود و گرنه به نظر من خوب بود و برای بازیکنی که مصدوم بوده تقریبا کل سال رو و با مصدومیت بازی میکرده بازی خوبی بود در مورد چان هم حرفی ندارم باید پیشرفت زیادی بکنه این چان تنها یه بازیکن قدرتی و فیزیکی هستش یه چیزی توی مایه های استورارو ی ایتالیاست که واقعا از هوشش خیلی کم استفاده میکنه نه اینکه بازیکن بدی باشه ولی نیاز به تجربه و فشار بیشتری داره و تا بتونه با شرایط کنار بیاد

یکم نسبی تر به قضیه نگاه کنیم،شواینی خوب بازی کرد ولی نسبت به شواینی بد بازی کرد،شواینی المان ارژانتین با این شواینی مقایسه کنین بعد بگین شواینی چطور بوده.
به عقیده خیلیا بهترین مربی تاریخ فوتبال سر الکس بود،تمایز فرگوسن با بقیه تو این بود که نمیذاشت اسم بازیکنا روش اثر بذارن،همیشه مربی منچستر بود نه مربی بکام،رونالدو یا ... و دنبال اضافه کردن مهره های جوون به تیمش بود و از جداییه هیچ مهره ای ترس نداشت.
بهترین نمایش تیم لو تو سال 2010 بود که کل تیم شخم زد،اوزیل مولر خدیرا نویر اینا همه سورپرایزایه لو بودن ولی حالا چی؟؟؟ الان همه تیما شناخت کافی نسبت به بازیکنای المان دارن چون 6 ساله اخیر اسکلت تیم ثابت بوده و تغییره چندانی ندیدیم،از اینا گذشته همیشه بازیکنای جوونن که انگیزه بالایی دارن،المان با انگیزهیه همین پدیده ها 2 تا بازیشو تو جام جهانی که به وقت اضافه کشید برد و قهرمان شد ولی این دوره غیر از کیمیچ و چان بازیکن جدیدی نداشتیم(هکتور تقریبا بعد جام جهانی به تیم اضافه شده بود).
من به تاکتیک لو نمیتونم انتقادی کنم ولی لو به جای کشف پدیده ها و اضافه کردنشون به تیم ملی رو همون ترکیب قدینی تاکید داره.


بله درسته لو کمی هم از ریسک پذیری فاصله گرفته ولی به نظر بنده اگر میخواست به جوان ها بازی بده باید همون بازی با فرانسه بازی میداد که حداقل ببینیم پدیده ای رو شده و در حال تغییر نسل ایم ولی اگر به با تجربه ها بازی داد که واقعا جای دفاع نداره بیشتر از این ناراحت بودم که بیشتر طرفداران خود آلمان شواینی رو به تمسخر میگیرند دیدم باید دینمو بهش توی مقاله ادا کنم واقعا درسته که افت داشته ولی حقش بیشتر از این هاست که بخوایم تحقیرش کنیم

با شما موافقم که شواینی به نسبت توانش عالی بود ولی مربی باید تشخیص میداد از یه بازیکن 31 ساله که طول فصل خیلی مصدوم شده نمیشه مثه همیشه انتظار داشت،بازم میگم که کاملا با شما موافقم که شواینی خوب و متعصب بود و تمام توانشو گذاشت.
R.Germany
+2 #15 R.Germany 1395-04-21 17:38
عالیییییییییییی ییییییییی بود ممنون واقعا :a0087 :a0087


ارسال دیدگاه تنها برای کاربران مجاز است ! 

برای عضویت در سایت کلیک کنید !

نظرسنجی

آیا اخراج آنجلوتی را اقدام مناسبی می دانید؟

نتیجه دیدار قبلی بایرن

هفته بیست و دوم
بایرن مونیخ 2 : 1 شالکه 04

ورود اعضا

جدول بوندسلیگا در فصل 2017/18

تیم
برد امتیاز
1
بایرن مونیخ
بایرن مونیخ 18 56
2
لایپزیک
لایپزیک 11 38
3
دورتموند
دورتموند 10 37
4
فرانکفورت
فرانکفورت 10 36
5
بایر لورکوزن
بایر لورکوزن 9 35
6
شالکه 04
شالکه 04 9 34
7
آگزبورگ
آگزبورگ 8 31

وضعیت آب و هوای مونیخ

قسمتی ابری

0°C

قسمتی ابری

رطوبت: 83%

باد: 11.27 km/h

کاربران آنلاین

آمار سایت

کاربران
794
مطالب
3763
  • ما 40 مهمان و 3 عضو آنلاین داریم

بازدید کنندگان

4440672

درباره ی سایت

کانون رسمی هواداران بایرن مونیخ در تاریخ 20 شهریور 92 با هدف ایجاد فضایی پر نشاط و صمیمی برای گرد هم آوردن تمامی دوستداران باشگاه بایرن و فوتبال آلمان تاسیس شد. از این کانون با نام اختصاری “اف سی باواریا” یاد می شود.